حسین یاراحمدی:
اتحادیه از انتشار آثار تخصصی حوزه چاپ حمایت کند


یاراحمدی، مدرس رشته چاپ گفت: اتحادیه صنف چاپخانه‌داران با حمایت از تالیف و ترجمه آثار تخصصی این حوزه می‌تواند تاثیر بسیاری بر این صنعت بگذارد.

به گزارش اخبار چاپ، حسین یاراحمدی، مدرس چاپ با اشاره به مساله آموزش اظهار کرد: اتحادیه صنف چاپخانه‌داران در چهار سال گذشته دغدغه آموزش داشته که امری قابل تحسین است. حدود یک سال پیش دوره‌های آموزشی در حوزه آموزش چاپ برگزار شد اما معتقدم اتحادیه نباید به صورت مستقیم وارد بحث آموزش شود.

وی افزود: اگر اتحادیه قصد دارد برای اعضایشان خدمات آموزشی انجام دهد باید این امر را برون‌سپاری کند و به موسسه‌های آموزشی و دانشگاه بسپارد. دلیل این امر نیز آن است که اتحادیه طبیعتا وظایف خاصی دارد که بهتر است تخصصی آنها را دنبال کند و سیستم آموزشی، علمی ـ کاربردی به این مساله بپردازد.

این مدرس چاپ با تاکید به نقش موثر اتحادیه در این مبحث ادامه داد: حمایت اتحادیه در مساله آموزش کمک و کار بزرگی است. برای مثال اتحادیه می‌تواند از کتاب‌های تخصصی این حوزه برای انتشار حمایت کند. مساله دیگر حمایت از تالیف و ترجمه کتاب‌ها به جای ورود مستقیم به مبحث آموزش است. همچنین اتحادیه می‌تواند به برگزاری دوره‌هایی مانند برنامه کنترل کیفیت در چاپ کمک کند که کار مهمتر و مثبت‌تری است. برپایی کارگاه‌ها و جشنواره‌های چاپ نیز از دیگر فعالیت‌های موثر اتحادیه می‌تواند باشد.

یاراحمدی گفت: کار آموزش، امری تخصصی و نیازمند خدمات آموزشی است و بالا بردن سطح دانش اعضای اتحادیه به وقت و تبحر دارد.

 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ شنبه ۶ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: