رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان آذربایجان شرقی:
اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران می‌تواند پیگیر مطالبات سراسری اهالی این صنف باشد


حسین زینال‌زاده، رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان آذربایجان شرقی گفت: اتحادیه تهران به دلیل تجمیع بزرگترین چاپخانه‌های کشور در این استان و دسترسی به نهادهای مرتبط می‌تواند مطالبات اعضای این صنف در سراسر ایران را پیگیری کند.

به گزارش اخبار چاپ، حسین زینال‌زاده اظهار کرد: اتحادیه چاپ تهران با توجه به دارا بودن جمع کثیری از اصناف و همکارن حوزه شامل بخش‌های پیش از چاپ، چاپ و بسته‌بندی مانند خانواده‌ای منسجم بوده و از دیرباز دارای اهمیت بسزایی در میان سایر اتحادیه‌های چاپ کشور است.

وی افزود: با توجه به قرارگیری بزرگترین چاپخانه‌ها در تهران و حجم بالای سفارش‌های چاپ و نشر، و ظیفه سنگینی بر دوش اتحادیه تهران قرار گرفته است و این امر با مدیریت سالم کارآمد، آگاه و به‌روز میسر خواهد بود که در حل بسیاری از مشکلات موجود واحدهای صنفی مثمرثمر است.

این پیشکسوت صنعت چاپ با اشاره به مساله تداخل صنفی گفت: مطرح کردن بحث تداخل صنفی که چندی پیش توسط افرادی عنوان و در روزهای منتهی به انتخابات پررنگ‌تر شد و به اوج خود رسید، بر مشکلات موجود صنفی اعضا خواهد افزود و نه تنها نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد، مانع پیشرفت اتحادیه نیز می‌شود. در استان آذربایجان شرقی با ادغام 11 رسته کاری شامل چاپخانه، لیتوگرافی، مهرساز، جعبه‌ساز، دایکات، لمینت، کارتن‌سازی، خدمات رایانه‌ای و ‌چاپ دیجیتال، اتحادیه چاپخانه‌داران، جعبه‌سازان، گراورسازان، لیتوگراف‌ها، صحافان و صنوف تابعه تشکیل شده که از بروز بسیاری مسائل جلوگیری می‌کند.

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان آذربایجان شرقی بیان کرد: در اتحادیه تهران بایستی با ایجاد فضای مناسب برای تعاملات هر چه بیشتر بین اعضا در مسیر رفع مشکلات عمومی چاپخانه‌ها قدمی برداشته شود. اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران می‌تواند متولی تشکیل جلسات مشترک اتحادیه‌های سراسر کشور بوده و در حال حاضر نیز راهکارهای مناسبی برای صنعت عظیم چاپ اتخاذ کند.

وی گفت: مشکل مالیات، بیمه و ارزش افزوده در حال حاضر اصلی‌ترین دغدغه چاپخانه‌داران سراسر کشور است و اتحادیه تهران به دلیل دسترسی بیشتر به نهادها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط این توانایی را دارد که راهکارهای مناسبی پیشنهاد دهد و با پیگیری آنها این مسائل را برای تمامی اعضای صنف چاپخانه‌داران ایران حل کند. 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: