مانی نورایی:
آگاهی مدیران چاپخانه‌ها از دانش فنی روز دنیا ضرورت این صنف است


مانی نورایی، مدرس چاپ گفت: مدیران چاپخانه‌ها باید با فناوری روز دنیا در صنعت چاپ آشنا باشند و ضرورت استفاده از آن را بدانند تا از اتلاف هزینه‌های اضافی جلوگیری شود.

به گزارش اخبار چاپ، مانی نورایی با بیان اینکه صنف اتحادیه چاپخانه‌داران تاکنون حرکت موثری در حوزه آکادمیک انجام نداده است، اظهار کرد: در این حوزه فعالیت‌هایی انجام شده اما این کارها نمود چندانی نداشته است. دانشگاه محل اصلی برای آموزش است و اتحادیه باید با تمام قدرت از این مساله دفاع کند، همچنین سرمایه و نیرویش را در دانشگاه متمرکز کند تا کارشناسان خبره تربیت شوند و پا به عرصه چاپ بگذارند.

این مدرس دانشگاه به مسیر اتحادیه برای بهبود وضعیت کیفی اعضای صنعت چاپ اشاره کرد و گفت: اولین قدم آموزش مدیران چاپخانه‌هاست. این افراد باید با چاپ روز و دانش فنی جدید آشنا باشند و بدانند که چیست. در مرحله بعد مدیران چاپخانه‌ها باید به آموزش کارگران و دست‌اندرکاران این حوزه بپردازند.

وی افزود: نیاز مهم صنعت چاپ، پرورش اپراتورهای آموزش دیده است. از همین رو، نخستین گامی که اتحادیه باید بردارد، ورود به مساله و بحث مدیریت چاپخانه‌هاست تا ابتدا مدیران را به ضرورت آشنایی با دانش روز تشویق کنند و این افراد به این امر اعتقاد داشته باشند. اگر چاپخانه‌داران، خودشان اجراکننده باشند، می‌توانند سراغ بقیه افراد بیایند.

نورایی با بیان اینکه فعالیت‌هایش بیشتر در محیط دانشگاهی است، ادامه داد: همان‌طور که گفتم در حوزه برنامه‌ریزی دوره‌های آموزشی آزاد، دانشگاه بهترین گزینه است اما اتحادیه می‌تواند به برگزاری دوره‌های آموزشی همت گمارد.

این مدرس حوزه چاپ اظهار کرد: آگاهی از وضعیت صنعت چاپ جهان و شناخت آن از نظر دانش فنی از اسراف میلیارها تومان جلوگیری می‌کند. 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ سه شنبه ۲ تير
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ دوم تيرکلیدها : مانی نورایی چاپخانه


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: