برنامه معاونت مطبوعاتی ارشاد برای احیای طرح اشتراک نشریات


در حالی که با گذشت یک سال از اجرای طرح اشتراك نشریات، استقبال چندانی از سوی جراید پرتیراژ از آن نشده است، مشاور معاون مطبوعاتی ارشاد از احیای این طرح با ارائه تسهیلات ویژه به مشارکت کننندگان خبر داد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از خبرگزاری مهر، مهران عباسی انارکی مشاور معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آخرین وضعیت طرحی که این معاونت برای مشترک شدن شهروندان در نشریات در حال انتشار از یک سال پیش به اجرا درآورده است، از اجرای طرح اشتراك نشریات بخش خصوصی در سال ۹۴ با تغییرات و ارائه تسهیلات ویژه خبر داد و گفت: تغییرات جدید با توجه به بررسی های كارشناسی و با هدف رفع مشكلات قبلی و تسریع در گردش كار اعمال شده است.

وی با اعلام جزئیاتی از اجرای طرح اشتراك نشریات در سال ۹۴ اشاره كرد و گفت: در شكل اجرای جدید این طرح، كلیه نشریات اعم از روزنامه تا فصلنامه می‌توانند با موسسه نشر آوران به طور مستقیم قرارداد امضا كنند و طرح را اجرایی کنند. تغییر اصلی در قرارداد اشتراك سال ۹۴، حذف مجریان توزیع از قراردادهاست و اینکه مجریان توزیع زیر مجموعه و تحت نظارت ناشرین قرار گرفته اند.

عباسی انارکی با اشاره به اینكه تسهیلات معاونت مطبوعاتی، متغیری است از ضریب کیفی نشریات که در این مرحله برای همه نشریات یک و معادل ۵۰ درصد قیمت نشریه در نظر گرفته شده است، افزود: سقف اشتراك برای روزنامه ها، ۳۰۰۰ و برای مجلات ۲۰۰۰ مشترك تعیین شده است كه بعد از یك ماه از انعقاد قرارداد حداقل تعداد مشتركین برای روزنامه ها ۵۰ و برای مجلات باید به ۲۵ مشترك برسد در غیر اینصورت  نشریه در سامانه غیر فعال می شود.

رئیس هیئت مدیره موسسه مطبوعاتی نشرآوران در خصوص سهم پرداختی ارشاد به نشریات نیز گفت: میزان تسهیلات معاونت مطبوعاتی ارشاد، ۵۰ درصد قیمت نشریه در زمان اخذ اشتراك است كه برای روزنامه ها ۵۰۰ تومان و برای مجلات ۲۵۰۰ تومان است به عبارتی سقف تسهیلات برای روزنامه هایی با قیمت بیش از ۱۰۰۰ تومان و مجلاتی با قیمت بیش از  ۵هزار تومان نیز همان ۵۰۰ و ۲۵۰۰ تومان است.

مشاور معاون مطبوعاتی در خصوص راستی آزمایی طرح اشتراك نیز توضیحاتی ارائه كرد و با اشاره به اینكه به هر كد پستی بیش از ۵ نسخه نشریه تعلق نخواهد گرفت، گفت: برای ارزیابی فعالیت و عملكرد توزیع نشریات با مشتركین تماس گرفته می شود؛ و ملاك عمل و پرداخت سهم نشریات، پاسخگویی این تعداد از مشتركین نسبت به اعلام وصول نشریه است البته جزئیات راستی آزمایی در قرارداد ذكر شده است.

عباسی در خصوص استفاده از تخفیف‌های ناشر و اسپانسر نیز گفت: نشریات نیز می توانند خود یا به کمک اسپانسر علاوه بر تخفیف ارشاد تخفیف هایی را در این طرح برای مشترکینشان در دوره های مختلف در نظر بگیرند به نحوی که پرداختی مشتركان از ۱۰ درصد قیمت یك نشریه كمتر نشود. ناشرین هم می توانند برای توزیع نشریه خود از مجریان تایید شده در طرح انتخاب کنند و یا مجری مورد نظر خود را معرفی کنند که در این صورت پس از احراز شرایط این مجری به مجریان توزیع اضافه خواهد شد.

عباسی افزود: علاقمندان می توانند با مراجعه به سامانه eshterak.ir  نشریه مورد علاقه خود را با پرداخت سهم اشتراك و استفاده از تسهیلات ویژه مشترک شوند. ناشران و مجریان توزیع نیز که تمایل دارند در این طرح شرکت کنند، می توانند اطلاعات بیشتر را از طریق سایت اشتراک کسب کنند.

منتشر شده توسط مهر در تاریخ ۱۳۹۴ دوشنبه ۱ تير


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: