رئیس اتحادیه چاپخانه داران بعد از یک هفته از سمتش کناره گیری کرد!


رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران که ۲۰ خرداد امسال با اکثریت آرا از سوی اعضا اتحادیه به این مسئولیت برگزیده شد، امروز باحضور در سازمان صنعت، معدن و تجارت، نامه کناره گیری خود را تحویل داد .

به گزارش اخبار چاپ به نقل از خبرگزاری مهر، انتخابات اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران برای تعیین هیات مدیره و بازرس، روز چهارشنبه ۲۰ خرداد در محل این اتحادیه و با حضور نمایندگانی از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، اتاق اصناف تهران و اداره اماکن نیروی انتظامی برگزار شد.

در زمان اعلام نتایج، تعداد آراء دو نفر از کاندیداها (میریونس جعفری اصل و حمید غفاری) یکسان (هر کدام ۱۸۵) رای اعلام شد که بر همین اساس هیئت اجرایی تصمیم به انجام قرعه‌کشی برای انتخاب یک نفر از میان آنها کرد و بر این اساس، نام جعفری از قرعه بیرون آمد.

پس از گذشت سه روز از برگزاری انتخابات، حمید غفاری، یکی از این دو نامزد، درخواست مکتوب خود برای بازشماری رای‌ها را به هیئت اجرایی برگزاری انتخابات تسلیم که این هیئت هم با توجه به اینکه برای این قبیل مسائل، پیش‌بینی‌های لازم در قانون برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی صورت گرفته است، با این درخواست موافقت کرد.

بر این اساس هیئت اجرایی برگزارکننده انتخابات اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران عصر روز دوشنبه ۲۵ خرداد در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت و در حضور ۸ نفر اول نامزد عضویت در هیئت مدیره، تشکیل جلسه داد و آرا را بازشماری کرد که در نتیجه شمارش مجدد آرا، ۴ رای به رای‌های احمدرضا اعتماد مظاهری (نفر اول هیئت مدیره)، ۳ رای به رای‌های بهمن پورمند (نفر دوم) و ۱ رای به رای‌ها میریونس جعفری اصل اضافه شد اما تغییری در ترکیب هیئت مدیره منتخب به وجود نیامد و نتایج نهایی انتخابات اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران به شرح زیر اعلام شد:

از مجموع ۴۰۷ رای اخذ شده، احمدرضا اعتماد مظاهری با ۲۳۳ رای (رئیس اتحادیه)، بهمن پورمند با ۲۳۰ رای (نایب رئیس اتحادیه)، ایرج استاد علی نقی ۲۱۳ رای (نایب رئیس دوم)، بابک عابدین ۱۹۵ رای (خزانه دار) و میریونس جعفری اصلی با ۱۸۶ رای (دبیر اتحادیه). همچنین نتایج انتخابات بازرسین این اتحادیه به شرح زیر است: محمدعلی اقبال ۱۹۲ رای (بازرس اصلی) و منوچهر یارعلی ۱۲۸ رای (بازرس علی البدل).

بر اساس ماده ۲۳ قانون نظام صنفی «در اتحادیه‌ها افراد منتخب به‌ترتیب بر اساس اکثریت نسبی آرای مأخوذه شامل یک نفر رئیس، دو نفر نایب‌رئیس (اول و دوم)، یک نفر دبیر و یک نفر خزانه‌دار تعیین می‌شود. همزمان با برگزاری انتخابات اعضای هیأت مدیره اتحادیه، انتخاباتی برای انتخاب دو نفر بازرس (اصلی و علی‌البدل) برگزار می‌شود». لذا مطابق این ماده واحده، احمدرضا اعتماد مظاهری رئیس اتحایه صنف چاپخانه داران تهران است اما او امروز همه را شوکه کرد!

مظاهری امروز یکشنبه 31 خرداد و تنها 6 روز بعد از اعلام نتایج نهایی انتخابات اتحادیه صصنف چاپخانه داران تهران، با حضور در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، استعفای خود را از این مسئولیت به صورت مکتوب تقدیم کرد. وی در این باره به خبرنگار مهر گفت: من امروز از مسئولیت ریاست اتحادیه چاپخانه داران تهران انصراف دادم و جای خودم را به آقای ایرج استاد علی نقی (نایب رئیس دوم) اتحادیه دادم چون فکر می کردم تصدی این مسئولیت از سوی ایشان، بیشتر به نفع صنف چاپ است.

اعتماد مظاهری در حالی اقدام به کناره گیری از ریاست اتحادیه چاپخانه داران تهران کرده است که تبصره ۱ ماده 23 قانون نظام صنفی، این اجازه را به او داده است. این تبصره می گوید: «در صورت عدم آمادگی پذیرش سمت تعیین شده توسط فرد منتخب، تعویض سمت وی با سمتی که احراز آن نیاز به تعداد آرای کمتری دارد بلامانع است».

وی که همزمان مدیرعامل شرکت تعاونی چاپخانه داران تهران نیز هست، در توضیح دلیل این اقدام خود گفت: من روز گذشته به اتفاق 3 تن دیگر از اعضای هیئت مدیره و بازرس اتحادیه، جلسه ای تشکیل دادیم و بنده به این جمع بندی رسیدم که اگر هر دو مسئولیت را نداشته باشم، این برای صنف چاپ بهتر است و از سوی دیگر ممکن است این کار باعث شود که اختلافات میان صنف چاپ بهتر حل شود.

اظهارات اعتماد مظاهری در حالی مطرح می شود که رئیس اتحادیه لیتوگرافان امروز یکشنبه 31 خرداد به سخنان مظاهری در مصاحبه تفصیلی اش با خبرگزاری مهر شدیداً واکنش نشان داده استاعتماد مظاهری البته تصمیم خود را کاملاً شخصی و بی ارتباط با اظهارات رئیس اتحادیه لیتوگراف دانست و گفت: همانطور که گفتم من فکر کردم این تصمیم برای اتحادیه چاپخانه داران تهران بهتر است.

مدیرعامل شرکت تعاونی چاپخانه داران تهران ضمن تصریح بر این نکته که ریاست همزمان من بر اتحادیه چاپخانه داران تهران و شرکت تعاونی چاپخانه داران تهران، از نظر قانونی هیچگونه ایرادی نداشته است، بار دیگر گفت: من فکر کردم که به احتمال زیاد من نمی توانم به خوبی از پسِ هر دو مسئولیت بربیاییم و لذا ترجیح دادم در تعاونی بمانم. البته در هیئت مدیره اتحادیه هم [به عنوان نایب رئیس دوم] عضو هستم و تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت اعضای اتحادیه به کار خواهم بست.

 

منتشر شده توسط مهر در تاریخ ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۱ خرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: