سیامک دری:
اتحادیه صنف چاپخانه‌داران، نیازمند خط مشی آموزشی است


سیامک دری، مدرس رشته چاپ با اشاره به اهمیت آموزش در رشته چاپ، گفت: وظیفه اصلی اتحادیه آموزش نیست اما در این مسیر باید خط مشی آموزشی مشخصی تعیین کند.

به گزارش اخبار چاپ، سیامک دری،‌ مدرس چاپ گفت: اتحادیه صنف چاپخانه‌داران در حوزه آموزش بسیار تاثیرگذار است. در آموزش کابردی و علمی ـ‌کاربردی باید خط مشی آموزشی مشخصی داشته باشد.

مدیر انتشارات کساکاوش افزود: اتحادیه وظیفه آموزش در سطح کلان ندارد، بلکه باید به اعضایش آموزش حین خدمت بدهد که این آموزش‌های تجربی و کارگاهی می‌تواند کمک شایانی به صنعت چاپ کند.

وی با اشاره به ارتباط میان اعضای هیات مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران و بخش آموزش دانشگاه‌ها بیان کرد: بارها از اعضای اتحادیه دعوت کردیم و نظر آنها را درباره رشته‌های مورد نیاز جویا شدیم اما در هر حال بزرگترین مساله‌ای که اتحادیه در زمینه آموزش با آن روبه‌روست، نداشتن خط مشی مشخصی به‌شمار می‌آید.

دری با بیان اینکه وظیفه اصلی اتحادیه توجه به امور صنفی و اقتصادی است، گفت: مهمترین مساله برای چاپخانه‌داران، آموزش نیست و مشکلاتی بزرگتر چون تهیه مواد مصرفی یا بازاریابی بیشتر برای این صنف اهمیت دارد. با این حال مسائل آموزشی می‌تواند مسیر رسیدن به اهداف مانند این را برای چاپخانه‌داران هموار کند.

این مدرس رشته چاپ اظهار کرد: در واقع وظیفه اصلی اتحادیه، حمایت از اعضا برای دستیابی  به اهداف اقتصادی است و باید آموزش در مسیر رسیدن به این هدف باشد. از سوی دیگر هشدارهای لازم برای جلوگیری از مواجهه چاپخانه‌داران با مشکلات و مسائل در آینده به طور مثال تعطیلی چاپخانه‌ها و بیکاری کارکنان نیز بخش دیگری از فعالیت‌های اتحادیه محسوب می‌ شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۱ خرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ سي و يکم خردادکلیدها : سیامک دری صنعت چاپ اتحادیه صنف چاپخانه‌داران


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: