در میانه بحث حذف نام پادشاهان از کتاب های درسی
مدیر کل دفتر کتاب های درسی آموزش و پرورش استعفا داد


اخبار چاپ: در روزهای گذشته برخی رسانه ها از حذف نام برخی پادشاهان از کتاب های درسی خبر داده بودند.این خبر که با تاییدها و تکذیب های متعدد بیشتر به چشم آمده بود امروز باز هم حاشیه ساز شد، چه اینکه مسوول مستقیم این حوزه در وزارت آموزش و پرورش یعنی علی ذوعلم مدیر کل دفتر کتاب های درسی از سمت خود استعفا داد.به گزارش اخبار چاپ، خبر استعفای ذوعلم را در حالی خبرگزاری ایبنا بر روی خروجی خود قرار داده است که دقایقی پیش، خبرگزاری مهر اقدام به انتشار گفت و گویی بااین مقام مسوول درباره طرح جنجالی حذف نام برخی پادشاهان از کتاب های درسی کرده است.

ذوعلم دلیل استعفای خود را این گونه شرح داده است: با توجه به فعالیت‌های متعدد پژوهشی، تحقیقاتی و همچنین مسوولیت در تولید برنامه درسی ملی، تصمیم به كناره‌گیری از این سمت گرفتم.
وی با اشاره به این كه در حال حاضر در سازمان برنامه‌ریزی، ‌آموزشی و پژوهشی نیز فعالیت می‌كند، توضیح داد: مهم انجام وظایف در بهترین حالت است.
ذوعلم اما در گفت و گو با مهر درباره حذف پادشاهان و عملکرد آنها در کتابهای تاریخ ایران گفت: سخنانی که برخی از کارشناسان آموزشی ما در استانها مطرح می کنند در حد یک پیشنهاد و طرح است. ما به دنبال تدوین راهنمای برنامه درسی تاریخ هستیم و به همین دلیل از ظرفیتها و نظرات کلیه کارشناسانمان در این زمینه استفاده می کنیم.
شایان ذکر است، پیش از این یعقوب توکلی یکی از کارشناسان تالیف کتاب درسی سازمان پژوهش، از آغاز تغییرات جدید در کتب تاریخ مقاطع راهنمایی و متوسطه خبر داده و گفته بود: در تغییرات جدید، تاریخ نگاریهای نظامی و پادشاهان از کتب تاریخ این مقاطع تحصیلی حذف می شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ چهارشنبه ۱ مهر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ اول مهرکلیدها : ذوعلم تاریخ


عجب!

عجب!
سیروس

واقعا در آموزش و پرورش چه (...) که نمی شود.کاش با آمدن یک وزیر درست بخشی از این مشکلات حل شود
مطلع

کسی نیست بپرسد 600 میلیون تومان بودجه ی اولیه ی تولید برنامه درسی ملی(بخوانید ...)که ایشان مسوول و چند شخص (...) دیگر همکارش بودند چه سرانجامی یافت





نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: