با نامه‌ای به اتحادیه لیتوگرافان؛
رئیس اتاق اصناف تهران خواستار توقف تداخل صنفی در حوزه چاپ شد


رئیس اتاق اصناف تهران از اتحادیه صنف لیتوگراف خواست که ترتیبی اتخاذ کند تا از صدور اخطار و پلمپ واحدهای تحت پوشش اتحادیه چاپخانه‌داران و صحاف پرهیز و نسبت به فک پلمپ دو چاپخانه اقدام کند.

به گزارش اخبار چاپ به نقل خبرگزاری مهر، پس از مسائل و مشکلاتی که برای برخی از چاپخانه‌داران به بهانه تداخل با اتحادیه صنف لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ سیلک تهران ایجاد شد، این صنف با استناد به ماده واحده‌ای از قانون نظام صنفی دست به پلمپ و اخطار پلمپ چاپخانه‌ها زدند.

در نتیجه پیگیری‌های نمایندگان اتحادیه صنف چاپخانه‌داران، ارائه مستندات قانونی لازم و همراهی مسئولان امر در دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، مشکل پلمپ و اخطار پلمپ واحدهای چاپی حل شد.

بندهای قانونی برای برطرف کردن این تداخل شامل تبصره ماده ۲ فصل اول قانون نظام صنفی «صنوفی که قانون خاص دارند، از شمول این قانون مستثنی هستند.»،  ماده ۱۶ شرح وظایف و مسئولیت‌های ورات فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب هیات وزیران در سال ۱۳۶۶ و همچنین ماده ۲ آیین‌‌نامه تاسیس و نظارت بر چاپخانه‌ها و واحدهای وابسته است.

در همین راستا علی فاضلی رئیس اتاق اصناف در نامه‌ای که روز گذشته ۲۵ خرداد ۹۳ به اتحادیه صنف لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ سیلک تهران فرستاده و یک نسخه از آن در اختیار خبرنگار مهر قرار گرفته، از این اتحادیه خواسته که ترتیبی اتخاذ کند تا از صدور اخطار و پلمپ واحدهای تحت پوشش اتحادیه چاپخانه‌داران و صحاف پرهیز کند تا موضوع در جلسه‌ای مشترک که ظرف مدت ۱۵ روز آینده تشکیل خواهد شد، بررسی و حل و فصل شود.

رئیس اتاق اصناف تهران همچنین از اتحادیه صنف لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ سیلک تهران خواسته تا نسبت به فک پلمپ دو واحد صنفی «چاپ ایماژ» و «چاپ کمالی» - که طی روزهای اخیر پلمپ شده بودند - اقدام کند.

پیشتر هم (۱۷ خرداد ۹۳) محمودرضا برازش مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه‌ای به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، وجود دستگاه های پیش از چاپ را در کنار دستگاه های چاپ در چاپخانه ها بلامانع اعلام کرده بود. (اینجا).

منتشر شده توسط مهر در تاریخ ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۶ خرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: