غلامرضا شجاع:
دیکته ننوشته غلط ندارد


غلامرضا شجاع، مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان کشور گفت: افراد انتخاب شده باید به دور از اختلافات فعالیت کنند و دیگران نیز اجازه بدهند هیات مدیره فعالیتشان را به انجام برسانند و از تخریب دوری کنند.

غلامرضا شجاع، عضو اسبق شورای سیاستگذاری صنعت چاپ  به اخبار چاپ گفت: انتخابات اتحادیه صنف چاپخانه‌داران با توجه به افراد توانمندی که دارد، این انتخابات را برگزار کرد و براساس بضاعت و صداقت افراد  نتایج را  گرفت. این دوره در مقایسه با دهه‌های گذشته افراد با دانش و توانمندی بالاتر حضور دارند و آرزو می‌کنم که افراد انتخاب شده با تفکرات مختلف، اختلافات را کنار بگذارند و در فکر خدمت به فراصنعت چاپ و اعضای این صنف باشند.

مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان کشور با اشاره به اینکه کلیه اتحادیه‌های صنعت چاپ نیاز به عقلانیت و وحدت دارند، گفت: این قشر باید به فکر منافع ملی باشند و هر جا باید حقوقی در ارتباط با تداخل صنف‌ها اعمال شود در کمال آرامش و دوستی در کنار هم و با جمع‌بندی انجام دهند به طوری که منافع همه را دربربگیرد. حدود220 واحد لیتوگرافی جوازدار در تهران مشغول فعالیت هستند اما در  سال‌های اخیر، فعالیت آنها کاهش یافته و هیات مدیره این صنف معتقدند دلیل بیکاری و کم‌کاری لیتوگرافان برخی چاپخانه‌ها هستند که علاوه بر کار خودشان، کار خارج از چاپخانه خودشان را نیز انجام می‌دهند.

وی افزود: نباید کار مشتری لیتوگرافی را چاپخانه‌دار انجام دهد و افراد متخصص لیتوگراف و آبرومند به خصوص در دو سه سال اخیر با بیکاری مواجه باشند. البته علم امروز تفکیک را نمی‌پذیرد و براساس توافق در سال 1386  و در دوران مدیرکلی جلال ذکایی، بین اتحادیه لیتوگرافان و اداره کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شد و نماینده اتحادیه در آن زمان من بودم، چندین واحد لیتوگراف در سال‌های اخیر با افزودن دستگاه‌های چاپ افست به صنف چاپخانه‌داران وارد شدند، اما حل شدن چنین مسائلی نیازمند این است که دو هیات مدیره در کنار هم و به‌دور از جنجال‌ها، گفت‌وگو کنند و به توافق دو طرفه برسند.

شجاع با بیان اینکه مسائل پشت پرده جلوی بسیاری از همکاری‌ها را در این صنوف گرفته است، اظهار کرد: همه می‌دانند موضوع فقط این نیست و مسائل پشت پرده، لجباری‌ها میان سه صنف و رقابت‌های بی‌مورد، باعث درگیری‌ها و ایجاد دشمنی شده است. به عنوان لیتوگراف از حق و حقوق اعضای صنفم دفاع می‌کنم و می‌گویم چاپخانه‌دار اگر تنها برای مصارف چاپخانه‌اش و در پلاک خودش از دستگاه‌های پیش از چاپ استفاده کند، مشکلی ندارد.

مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان کشور در پایان سخنانش گفت: بضاعت اتحادیه چاپخانه‌داران همین افراد هستند، البته بزرگانی نیز داریم که به علت ناآرامی فضا، ترجیح می‌دهند در چنین فضاهایی فعالیت نکنند. با این حال اگر افراد انتخاب شده با رای اعضای صنف چاپخانه‌داران که همگی افراد پیشکسوت و توانمندی هستند و از مشاوران تحصیل کرده و با تجربه استفاده کنند، مطمئنا می‌توانند مشکلات را از پیش رو بردارند، اما اگر همین نیروها یکدیگر را تخریب کنند به هیچ کجا نمی‌رسند. پیشنهاد می‌کنم جوانان صنعت چاپ صبور باشند و حرمت پیشکسوتان را حفظ کنند. هر کسی نمی‌تواند با جنجال و شلوغ‌کاری درباره بزرگان این صنف قضاوت کند. افرادی که چندین دهه زحمت کشیده‌اند را احترام کنید و شخصی که کار می‌کند، حتما ممکن است اشتباه نیز مرتکب شود؛ از قدیم گفته‌اند، دیکته ننوشته غلط ندارد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۴ خرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: