محمدعلی انصاری‌پور:
اتحادیه تهران برای بسیاری از استان ها الگوست


محمدعلی انصاری‌پور، رییس اتحادیه چاپخانه‌داران اصفهان گفت: اتحادیه تهران برای بسیاری از استان‌ها الگوست اما نیاز به تجمیع اصناف دارد و نباید در دنیای جدید با الگوی 20 سال پیش زندگی کرد.

محمدعلی انصاری‌پور، از پیشکسوتان چاپخانه‌داری اصفهان با اشاره به تاثیرگذاری انتخابات اتحادیه صنف چاپخانه‌داران استان تهران بر دیگر استان‌ها اظهار کرد: بزرگترین چاپخانه‌ها در تهران واقع شده است بنابراین طبیعی است که استان‌های دیگر از آن الگو می‌گیرند.

وی افزود: به دلیل اینکه اتحادیه جنبه حقوقی اصناف را بر عهده دارد، در بخش‌هایی چون مالکیت، بیمه و تامین اجتماعی با اتحادیه در تهران همفکری کردیم، چرا که همه تابع یک قانون هستند که در کل کشور در حال اجراست اما مسائل و مشکلاتی در تهران وجود دارد متفاوت است. در اصفهان اتحادیه چاپ و سازندگان کلیشه و لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ اسکرین یکی شده‌اند و این امری طبیعی است چرا که با پیشرفت تکنولوژی این مساله‌ای طبیعی محسوب می‌شود.

این فعال حوزه چاپ با اشاره به اهمیت استفاده از نیروهای جوان در این صنعت گفت: پیش‌تر پیشنهاد دادم که راه حل این مسائل ادغام صنف‌هاست، چرا که امروز مرز بین صنوف در حال کمرنگ شدن است و در صنعت چاپ هم این مرزها باید برداشته شود و اتحادیه واحدی به نام صنعت چاپ شکل بگیرد تا با قدرت بیشتری مطالبات را دنبال کند.

انصاری‌پور بیان کرد: سیاستی است که در سیستم‌های دولتی وجود دارد و در این زمینه نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت با حضور پیشکسوتان باید مسائل را حل کنند، چرا که تجمیع، بهترین راهکار است. امروز نمی‌توان قانون نظام صنفی که مربوط  به 20 سال پیش است همچنان اجرا شود. تکنولوژی و ابزار جدید در چاپخانه‌ها استفاده شود و به طور مثال یک چاپخانه در کرج نمی‌تواند برای کار لیتوگرافی‌اش به تهران مراجعه کند و زمان بسیاری کار معطل رفت و برگشت از لیتوگرافی بماند.

این پیشکسوت اصفهانی گفت: با برداشته شدن مرز بین صنوف، ما باید همقدم باشیم و روسای اتحادیه‌ها کنار هم باشند تا اتحادیه‌ای کشوری و قدرتمند تشکیل شود که کار بزرگی است و مسلما استان‌های دیگر نیز از این طرح استقبال می‌کنند. داشتن جایگاه بالاتر کمک می‌کند تا خواسته‌های این صنعت را با قدرت بیشتری دنبال کنیم و جواب خواسته‌هایمان را بگیریم. این دعواها تنها باعث می‌شود مطالبات روی زمین بماند و در نهایت فکر می‌کنم تنها راه موجود تجمیع است.

 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۹ خرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: