اعتمادمظاهری:
دفاع از کیان چاپخانه‌داران در برابر دست‌اندازی‌های احتمالی هدف اصلی اتحاد ۹۴ است


رئیس تعاونی چاپخانه‌داران تهران در نشست خبری گفت: رضایت صد درصدی از فعالیت‌های گذشته نداریم/ حاشیه‌های ایجاد شده دست هیئت مدیره را در بسیاری از موارد بست.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از خبرگزاری نسیم، نشست خبری رؤسای فعلی اتحادیه چاپخانه‌داران تهران برای حضور در انتخابات این اتحادیه در سرای اهل قلم برگزار شد.

در ابتدای این نشست، بهمن پورمند، رئیس اتحادیه چاپخانه داران گفت:‌ ما مدت‌ها درگیر بحث تداخل صنفی بودیم تا اینکه روز گذشته در پاسخ به استعلامی که از وزارت ارشاد کرده بودیم،‌ فعالیت واحدهای چاپی در حوزه لیتوگرافی و صحافی بلامانع اعلام شد که بر طبق آن بحث تداخل صنفی قابلیت طرح ندارد؛ پیش از برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی در سال گذشته بنده و آقای اعتماد مظاهری به دیدن آقای فاضلی در اتاق اصناف رفتیم و درباره نمایشگاه صحبت‌هایی را داشتیم،‌ پس از آن رؤسای اتحادیه‌های لیتوگراف و صحاف بر ما خرده گرفتند که چرا این اقدام را انجام دادید،‌ چرا که نمایشگاه متعلق به ماست،‌ پس از آن نیز بحث تداخل صنفی را مطرح کردند.

وی با اشاره به قانون اتاق اصناف افزود:‌ این قانون می گوید، تداخل صنفی در میان صنوف نباید پیش آید،‌ من بسیار تلاش کردم که تعادل ایجاد کنم‌، اما متأسفانه هر دفعه به نوعی آزار و اذیت‌ها بیشتر می‌شد،‌ تا اینکه من استعلامی از وزارت ارشاد گرفتم که آیا با توجه به آیین‌نامه تأسیس و نظارت بر چاپخانه‌ و واحدهای وابسته مصوب سال 71 می‌توان این بحث تداخل صنفی را اعلام کرد که وزارت ارشاد بحث را خلاف دانست؛ به نظر می‌رسد که این دوستان در آستانه تبلیغات برای انتخابات با هدف زیر سوال بردن مدیریت فعلی اتحادیه اینگونه بحث‌ها را مطرح کرده‌اند.

در ادامه این نشست، احمدرضا اعتماد‌مظاهری رئیس تعاونی چاپخانه‌داران تهران نیز در سخنانی به انتخاب پیش رو این اتحادیه اشاره کرد و گفت:‌ اتحاد 94 با تکیه بر تحصیلات‌، تجربیات‌،‌ تخصص در زمینه‌های مختلف اعضای خود را جمع کرده است‌، تجربیات اعضا مشمول بر 16 سال حضور در اتحادیه است‌، آقای پورمند 8 سال و بنده و آقای هاشمی هر کدام 4 سال در اتحادیه حضور داشته‌ایم و هم‌چنین از لحاظ تحصیلات آکادمیک تیم ما در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد‌، هم‌چنین از نظر تجربیات حرفه‌ای نیز در وضعیت بسیار قابل قبولی هستیم.

وی افزود: گروه حریف نام خود را ائتلاف گذاشته است‌، این ائتلاف با نیروهای بیرون از صنف چاپ صورت گرفته است،‌ نیروهایی که در رأس اتحادیه‌های چاپ و لیتوگراف حضور داشته و در سال‌های گذشته تلاش کرده‌اند که به ما آسیب بزنند. اندک افرادی هم هستند که با آن‌ها همراهی می‌کنند‌، این همراهی ضرر و زیانی را به صنف چاپ وارد کرده است.

همچنین حمید غفاری از اعضای کمیسیون حل اختلاف اتحادیه چاپخانه‌داران تهران نیز در این نشست گفت:‌ ما در صنعت چاپ با حزب روبرو نیستیم،‌ برای انتخابات نیز گروه‌ها می‌بایست از پیش تشکیل شده باشند و در طول دوره چهارساله بخش‌هایی از فعالیت صنفی خود را اجرا کنند،‌ تا زمانی که به انتخابات رسیدند، برای صنف اهداف و فعالیت‌هایشان شناخته شده باشد؛ متاسفانه در صنعت چاپ نیز به مانند جامعه در آستانه انتخابات افراد معرفی می‌شوند و بدون شناخت کافی عده‌ای باید به آن‌ها رأی دهند،‌ پس از انتخابات نیز به یکباره تمام جریانات و تبلیغات و هیاهوهای انتخاباتی فروکش می‌کند و دیگر پیگیری نمی‌شود.من خواهش می‌کنم که دوستان پس از انتخابات از فعالیت‌های خود دست‌ نکشند و صنف چاپ را یاری کنند.

احمدرضا اعتمادمظاهری، رئیس تعاونی چاپخانه‌داران تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه‌های اعضای اتحاد 94 برای رفع مشکلات موجود در صنعت چاپ که طی سال‌های گذشته حل نشده است‌، چیست؟ گفت:‌ یکی از اهداف و برنامه‌های اصلی ما دفاع از کیان چاپخانه‌داران در برابر دست‌اندازی‌های احتمالی  است. برای حل مشکلات باید ظرفیت‌های اتحادیه را نیز در نظر گرفت،‌ خود ما نیز رضایت صد درصدی از فعالیت‌های گذشته نداریم،‌ چرا که حاشیه‌های ایجاد شده دست هیئت مدیره را در بسیاری از موارد بست؛ برنامه‌های وسیعی ریخته شده است‌، از جمله برنامه‌های آموزشی بر اساس ظرفیت‌های فردی‌، هم‌چنین در حوزه رفع مشکلات مالیاتی‌، کار و تامین اجتماعی،‌ ایجاد آرامش و همدلی در تشکیلات صنفی‌ و... همچنین یکی از برنامه‌های ما استفاده از فرزندان چاپ است که نیروهای جوان اما متخصص به شمار می‌روند،‌ ایجاد فرهنگ مدیریت نوین در صنف چاپ و اتحادیه چاپخانه‌داران‌، پیگیری مسائلی که با دستگاه‌های  ذیربط به صورت جدی پرداخت نشده است،‌

حمید غفاری نیز در پاسخ به این پرسش که آیا اتحاد 94 برنامه‌ای برای قیمت‌گذاری صحیح در صنف چاپ دارد، گفت:‌ تعرفه اجرت چاپی باید هر ساله تعیین شود،‌ اما از طرف دیگر واحدهای چاپی هم باید به آن عمل کنند،‌ اکنون بین 5 تا 10 درصد قیمت کتاب تعرفه چاپ است، یعنی کتابی که 5 هزار تومان قیمت دارد،‌ 500 تومان تعرفه چاپی پرداخت کرده است. اگر تعرفه را دوبرابر کنیم‌، تشنج اقتصادی به وجود نمی‌آید‌، اما نوعی جو روانی وجود دارد که گویی با افزایش قیمت‌ها بازار دچار آشفتگی می‌شود؛ عدم تجمع فعالان چاپ در جلسات موجب شده است که از یکدیگر بی‌خبر بوده و نسبت به قیمت واجد در صنف چاپ نتوانیم تصمیم‌گیری صحیحی داشته باشیم.

منتشر شده توسط نسیم در تاریخ ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۴ هجدهم خردادکلیدها :


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: