مدیرعامل عرفان چاپ:
ادامه روند فعلی باعث تعطیلی چاپخانه ها خواهد شد


چاپخانه داران از دولت تنها انتظار ثبات قیمت مواد اولیه و کنترل تورم را دارند


امیر دشتبانی مدیرعامل عرفان چاپ در گفتگو با اخبار چاپ گفت: چاپخانه عرفان چاپ از سال 1378 شروع به فعالیت کرده است. که اهم محصولات و تولیدات آن در حوزه چاپ افست تعریف می شود. این چاپخانه با مؤسساتی چون ثامن الحجج، گاج، مؤسسه رزمندگان، گلبرگ و پاکشوما همکاری می کند.
دشتبانی در ادامه به شرح دستگاه های مورد استفاده در این مؤسسه پرداخت و افزود: ما در این چاپخانه از دستگاه های GTO، چهار رنگ، دو ورقی، دو رنگ، دو ورقی چهار رنگ و تجهیزاتی مانند برش پلار و سلفون کش حرارتی استفاده می کنیم.
او همچنین در مورد برنامه های توسعه ای چاپخانه عرفان تصریح کرد: در حال حاضر برنامه ای برای وارد کردن دو دستگاه دو ورقی دو رنگ از انگستان را در دستور کار قرار داده ایم. و امیدواریم که طی ماه آینده به بهره برداری برسد.
وی همچنین از دیگر برنامه های توسعه ای واحد خود خبر داده و اضافه کرد: در گذشته و براساس برنامه گسترش چاپخانه یک دستگاه ماشین چاپ دو ورقی دو رنگ را هم وارد کردیم.
او در مورد مشکلات حال حاضر صنعت چاپ نیز بیان کرد: طی پنج سال گذشته با بالا رفتن هزینه ها، مشکلاتی جدی برای صنعت چاپ کشور به وجود آمده است و بسیاری از چاپخانه ها تغییر شغل داده یا فعالیت خود را کم کرده اند. اگر این شرایط به همین صورت پیش برود، کل چاپخانه ها تعطیل خواهند شد.
دشتبانی ادامه داد: عمده دلیل این شرایط عدم تطابق اجرت ها نسبت به هزینه های انجام شده است. با بالا رفتن قیمت مواد اولیه مثل کاغذ، مرکب و... باعث سوق پیدا کردن چاپخانه داران برای استفاده از مواد مصرفی ارزانتر شده است، در نتیجه بی کیفیتی یکی از عارضه های اصلی این شرایط محسوب می شود.
این فعال صنعت چاپ از تأسیس شعبه دیگری از چاپخانه عرفان خبر داد و گفت: چاپ عرفان شعبه دیگری هم در کشور انگلستان دارد که با انجام چاپ دیجیتال می پردازد.
او در پایان به نقش دولت در فضای صنعت چاپ اشاره کرد و اظهار کرد: چاپخانه داران از دولت تنها ثبات قیمت مواد اولیه و کنترل تورم را می خواهند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۶ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۳ بيست و ششم شهريورکلیدها :


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: