مدیر عامل چاپ ترسیم:
عدم همکاری میان دست‌اندرکاران صنعت چاپ باعث کاهش سودآوری شده است


وضعیت حال حاضر صنعت چاپ با هیچ‌یک از پیش‌بینی‌های کارشناسان و متخصصان این صنعت همخوانی ندارد.



داریوش محمدباقر در گفتگو با اخبار چاپ، ضمن شرح فعالیت‌های مجتمع چاپ ترسیم گفت: این چاپخانه به ارائه خدمات پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ، با استفاده از دستگاه‌ها و ماشین‌آلات چهار و نیم ورقی، چهار رنگ و دورنگ، دایکات و... در حوزه‌‌های مختلفی نظیر تولید کامل جعبه از چاپ تا چسب می‌پردازد.
او در مورد برنامه‌های آتی چاپخانه ترسیم نیز اظهار داشت: ما در حال حاضر با حفظ فرم فعلی با برنامه‌ریزی اهداف بلندمدت در صدد توسعه دستگاه‌های چاپ خود از جمله خرید یک دستگاه افست هستیم.
باقری در ادامه با اظهار تأسف از وضعیت فعلی صنعت چاپ در ایران گفت: وضعیت حال حاضر صنعت چاپ با هیچ یک از پیش‌بینی‌های کارشناسان و متخصصان این امر همخوانی ندارد. عدم سودآوری مورد نظر و عدم پویایی در این صنعت مصداق این ادعاست.
وی با بیان اینکه در گذشته نه چندان دور چاپخانه‌ها با دستگاه‌های کوچکتر و سفارشات کمتر سودآوری بیشتری داشتند، توضیح داد: امروزه با وجود دستگاه‌های پیشرفته و دانش و علم تخصصی و آکادمیک در زمینه چاپ به دلیل سیاست‌های حاکم و شرایط اقتصادی سودآوری در این صنعت کاهش یافته است و با بالا رفتن هزینه‌های آشکار و پنهان عملاً دست چاپخانه‌داران برای گسترش طرح‌های توسعه‌ای خالی مانده است.
این فعال صنعت چاپ در پایان نیز با نقد سیاست‌های رقابتی در بازار توسط برخی از چاپخانه‌داران بیان کرد: متأسفانه به دلیل نبودن حس همدلی و همکاری میان اعضای این صنف شاهد برخی بی‌اخلاقی‌ها در عرضه قیمت‌های کمتر به مشتریان هستیم. که در این میان این سیاست فقط به نفع مصرف‌کننده نهایی است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۳ دوازدهم شهريورکلیدها :


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: