ناجی، مدیر چاپخانه خانه چاپ و تبلیغات:
نوسانات ارز باعث کاهش برنامه‌های توسعه‌ای در صنعت چاپ شده است


بنا بر برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا نیم سال آینده اقدام به خرید ماشین چاپ چهار و نیم ورقی خواهیم کرد و با توجه به این که رسته کاری ما ساخت جعبه است و تمرکزمان بر روی انتشارات نیست، ادامه کار با این دستگاه در واقع اوج فعالیت حرفه‌ای ما خواهد بود.


ناجی در رابطه با برنامه‌های توسعه‌دهنده مؤسسه انتشاراتی خود گفت: بنا بر برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا نیم سال آینده اقدام به خرید ماشین چاپ چهار و نیم ورقی خواهیم کرد و با توجه به این که رسته کاری ما ساخت جعبه است و تمرکزمان بر روی انتشارات نیست، ادامه کار با این دستگاه در واقع اوج فعالیت حرفه‌ای ما خواهد بود.
وی در مورد افزایش ظرفیت‌های بازتولید خود طی سال‌های گذشته گفت: در سال‌های گذشته ما با دستگاه دو ورقی دورنگ مشغول به کار بودیم که امسال با خرید دستگاه چهار رنگ ظرفیت چاپخانه را بالا بردیم.
او در ادامه به بررسی آینده صنعت چاپ در ایران پرداخته و با اشاره به روندی که این صنعت تاکنون طی کرده اظهار کرد: در گذشته چنین بود که کسی اگر حتی 3 یا 4 دستگاه ملخی یا GTO هم داشت خود را چاپخانه‌دار می‌دانست. اما در حال حاضر این انتشاراتی ها خرد به دلیل عدم رقابت با انتشارات بزرگ آن هم به دلیل بیشرفت چشم گیر دستگاه های چاپ و کیفیت و تغییر سلایق مصرف کننده تنها باعث اختلال در روند روبه رشد آنها میشوند.
وی پیشنهاد کرد موسسات انتشاراتی کوچک با تجمیع به یک مجموعه بزرگتر مجهزتر و با کیفیت تر میتوانند هم به پویایی و بالا رفتن بهره وری صنعت چاپ اقدام و هم به اراِِِیه محصولات با کیفیت و متنوع به مشتریان بپرداند .
ناجی ادامه داد موسسه انتشاراتی چاپ و تبلیغات با سابقه 30 ساله تنها فعال این حوزه در غرب استان تهران به ویژه منطقه ملارد و اندیشه است که با ارایه خدمات افست و دیجیتال در خدمت مشتریان گرامی است
وی در مورد خدمات ارایه شده این موسسه انتشاراتی گفت : افست شامل فرم های عمومی ـ پاکت ـ پوستر ـ تراکت و جعبه است و در قسمت دیجیتال از NCR 60 گرم تا A3 300 گرمی مقوای گلاسه چاپ می‌کنیم همچنین دارای دستگاه چاپ عریض 3 متر و 20 سانت بنر فضای سبز 2000 متر مربع در 24 ساعت هستیم.
او در مورد اتحادیه و تعاونی چاپخانه‌داران و همکاری با آنان نیز گفت اتحادیه به تمام چاپخانه‌های شهرستان استان تهران نظارت دارد و با دریافت حق عضویت مواد اولیه (رنگ، الکل، مقوا و سایر ملزومات) را 20 درصد کمتر از بازار آزاد در اختیار اعضا قرار می‌دهد.
ناجی در پایان با اشاره به مشکلات صنعت چاپ نیز به نوسانات نرخ ارز و نبود ثبات در این مورد، گفت: هم اکنون عمده‌ترین مشکل در این صنعت وارد کردن ماشین‌آلات چاپ است که دلیل آن هم نوسانات بازار ارز است. این امر باعث به هم خوردن برنامه‌ریزی‌های بلند مدت برای طرح‌های توسعه مجموعه چاپخانه‌هاست. امیدواریم مسئولان با ارائه راه‌حل‌هایی منطقی به حل این مشکل بپردازند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳ يکشنبه ۹ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۳ نهم شهريورکلیدها : خانه چاپ و تبلیغات توسعه


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: