رئیس اتحادیه ناشران خراسان رضوی خبر داد
کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت کاغذ در بازار نشر


رئیس اتحادیه ناشران خراسان رضوی گفت: با توجه به کاهش عرضه و تقاضا قیمت کاغذ نیز کاهش یافته است و به نسبت دو سال گذشته ۲۰ تا ۲۵ درصد قیمت کاغذ کاهش یافته است چرا که تقاضا به نسبت دو سال گذشته کاهش یافته و بازار عرضه افت پیدا کرده است.

به گزارش اخبار چاپ مهدی نصیرزاده  رئیس اتحادیه ناشران خراسان رضوی اظهار کرد: 750 ناشر در خراسان رضوی پروانه نشر دریافت کرده‌اند که از این تعداد 7 ناشر در حوزه کودک فعال هستند.
وی افزود: تعداد ناشران تخصصی در خراسان رضوی بسیار کم است و بیشتر ناشران در تمامی حوزه‌ها فعالیت دارند، تنها در حوزه کتاب‌های دانشگاهی ناشران به صورت تخصصی کار می‌کنند.
نصیر زاده تصریح کرد: با توجه به پایین آمدن تیراژ کتاب و مسائل اقتصادی هزینه چاپ کتاب افزایش یافته است و این امر سبب مشکلات در گردش مالی فروش کتاب شده است چرا که تعداد کتابخوان کاهش یافته است و خانواده‌ها کتاب را به عنوان کالایی اساسی در سبد اقتصادی خود قرار نداده‌اند.
رئیس اتحادیه ناشران خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کتاب‌های کمک درسی و دانشگاهی جزو ضروریات است و در سبد خرید خانواده‌ها محاسبه نمی‌شود.
وی اظهار کرد: امسال در حوزه‌های مذهبی، روانشناسی، عمومی و ادبیات ناشران استان بسیار فعال هستند.
نصیرزاده با اشاره به کاهش تعداد کتابخوان‌ها گفت: با توجه به کاهش عرضه و تقاضا قیمت کاغذ نیز کاهش یافته است و به نسبت دو سال گذشته 20 تا 25 درصد قیمت کاغذ کاهش یافته است چرا که تقاضا به نسبت دو سال گذشته کاهش یافته و بازار عرضه افت پیدا کرده است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۰ تير
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۳ دهم تيرکلیدها :


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: