مدیرکل دفتر چاپ و نشر :
سند جامع توسعه صنعت چاپ تدوین شود


مدیرکل دفتر چاپ و نشر نیاز به آموزش در بخش های مختلف چاپ را یک ضرورت دانست و گفت: باید طرح جامعی برای آموزش در حوزه چاپ با مشارکت نهادهای آموزشی تدوین شود.


به گزارش اخبار چاپ و به نقل از ایرنا حوزه کتاب و ادبیات ایرنا  محمودرضا برازش روز یکشنبه در نخستین جلسه مشورتی کارگروه آموزش صنعت چاپ که با حضور اساتید و متخصصان آموزش صنعت چاپ برگزار شد نیاز به آموزش در بخش های مختلف چاپ را یک ضرورت دانست و گفت: این آموزش ها باید از کوچک ترین بخش های چاپ آغاز شود و در ادامه آموزش اصول تخصصی صنعت چاپ را در برگیرد.

وی با اشاره به نیاز فعال کردن واحدهای صنفی چاپ در استان های کشور گفت: هدف از این آموزش ها حمایت از صنف چاپخانه داران در سراسر کشور است تا از این طریق اصناف در تمامی استان ها فعال باشند. با این اقدام ارتباط میان دانشگاه، صنف و اداره کل چاپ و نشر به درستی بر قرار می شود که در بلند مدت می تواند ثمرات بسیاری داشته باشد.

برازش افزود: همچنین باید رشته های فعالیت و اولویت چاپخانه داران در استان ها مشخص شود و بر اساس نیازها اقداماتی برای حمایت از صنعت چاپ در استان ها صورت گیرد. با مدون کردن این پیشنهادات می توانیم سند مشخص و جامعی را برای توسعه صنعت چاپ در کشور طراحی کنیم.

در ادامه این جلسه اساتید و متخصصان چاپ پیشنهادهای خود را درباره راهکارهای آموزشی در صنعت چاپ ارایه کردند و به تبادل نظر پرداختند.


منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳ سه شنبه ۳ تير
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۳ سوم تيرکلیدها :


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: