کارگاه آموزشی طراحی و چاپ روی پارچه و لباس برگزار شد


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری استان قزوین از برگزاری کارگاه آموزشی 'طراحی و چاپ روی پارچه و لباس' در قزوین برگزار شد.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از شبستان حجت الاسلام علی رمضانی  بیان کرد: سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است و با توجه به نامگذای سال و تأکید رهبری در حوزه فرهنگ باید توجه ویژه ای به این بخش صورت گیرد.
وی ادامه داد: یکی از نمادهای فرهنگ در هر جامعه ای، نوع پوشش مردم آن است و با توجه به اهمیت پوشش اسلامی و لزوم بهره گیری از ایده های طراحان لباس و پارچه برای ارائه پوشاک متناسب با سلیقه و نیاز جامعه، دوره آموزشی طراحی و چاپ روی پارچه و لباس برگزار شد.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری استان قزوین اضافه کرد: این دوره آموزشی به همت دبیرخانه کانون های مساجد استان، کانون فرهنگی هنری شهدا، دفتر امور بانوان استانداری و ادراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار و 18 نفر از هنرجویان علاقمند و فارغ التحصیل مقطع کاردانی طراحی لباس در طول 40 ساعت دوره آموزشی شرکت کردند.
وی افزود: در این دوره آموزشی از مدرسین مجرب انجمن طراحان پارچه و لباس بهره گرفته شد و دوره تکمیلی این کارگاه نیز با عنوان چاپ روی پارچه در مدت زمان 40 ساعت کلاس آموزشی برگزار خواهد شد که در پایان دوره دوم، نمایشگاهی از آثار تولیدات هنرجویان دایر می شود.
حجت الاسلام رمضانی عنوان کرد: جامعه به ویژه نسل جوان به مد و لباس توجه خاصی دارد و برگزاری اینگونه کارگاه ها برای بهره گیری از ظرفیت های موجود در این بخش و عرضه پوششی منطبق با آموزه های دینی و اسلامی یک ضرورت محسوب می شود.
وی تصریح کرد: ما استعدادهای خوبی در این حوزه داریم که باید پتانسیل ها و ظرفیت های موجود را شناسایی کنیم و برگزاری کارگاه های آموزشی موجب می شود تا استعدادها شناخته و خلاقیت ها نیز شکوفا شود و هرچه بیشتر طرح های ایرانی و اسلامی را به عنوانی الگویی در پوشش شاهد باشیم.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۵ خرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۳ بيست و پنجم خردادکلیدها :


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: