برنامه های حمایت حداکثری از صنعتگران شهرک های صنعتی اعلام شد


مدیر عامل سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران از برنامه های این سازمان به منظور حمایت حداكثری از سرمایه گذاران و صنعتگران مستقر در شهرك ها و نواحی صنعتی خبر داد.


به گزارش اخبار چاپ و به نقل از موج  سید محمد علی سید ابریشمی، در نشست مشترك با صنعتگران مستقر در شهرك های صنعتی فارس كه در شهرك صنعتی بزرگ شیراز برگزار شد، افزود: به منظور حمایت از صنعتگران کشور تخفیفات 5 تا 10 درصدی و شش ماه تا یكسال تنفس در زمان عقد قرارداد برای سرمایه گذاران مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: این تخفیفات در راستای افزایش سرمایه گذاری و حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی اعمال خواهد شد.
سید ابریشمی با اشاره به تصویب 929 شهرك صنعتی در كشور و لزوم توسعه و تكمیل زیرساخت های شهرك ها و نواحی صنعتی گفت: توسعه زیرساخت ها در این شهرك ها نیازمند جذب اعتبارات مورد نیاز است.
وی هدف از سفرهای استانی و جلسه با صنعتگران در شهرك های صنعتی استان های مختلف را شناسایی مشكلات و تلاش به منظور رفع دغدغه های تولیدکنندگان بیان كرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه مهمترین معضل 70 درصد واحدهای صنعتی را كمبود نقدینگی و مسائل مربوط به تسهیلات بانكی اعلام كرد و افزود: به دنبال حل مشكلات این واحدها هستیم و در این زمینه جلساتی با سایر وزارتخانه های مرتبط و بانك ها برگزار شده است.
وی از دیگر مشكلات موجود واحدهای صنعتی را اعمال نشدن صحیح قانون معافیت های مالیاتی توسط ارگان های مرتبط عنوان و بیان کرد: در این زمینه نیز جلسات مختلفی به منظور حل این مسائل برگزار شده است.
سید ابریشمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها گفت: مقرر شد بخشی از درآمدهای حاصل از اجرای این قانون صرف توسعه زیرساخت ها در شهرك های صنعتی و نیز كمك به صنایع كوچك شود كه با اختصاص این اعتبارات شاهد تحول مناسبی در شهرك های صنعتی خواهیم بود.
مدیر عامل سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران همچنین در پاسخ به تقاضای صنعتگران درخصوص لزوم اختصاص بخشی از درآمد ناشی از اخذ ارزش افزوده از صنعتگران به شهرك های صنعتی تصریح کرد: متأسفانه این درآمدها به شهرداری ها اختصاص می یابد، اما؛ آنها در قبال دریافت این مبالغ هیچ گونه خدماتی به شهرك های صنعتی ارائه نمی دهند كه ما این موضوع را پیگیری كرده و مقرر شد به منظور اصلاح قوانین لایحه ای به مجلس تقدیم شود تا بخشی از این درآمدها را به شهرك های صنعتی اختصاص دهند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر خود به شیراز، از چند واحد صنعتی مستقر در شهرك صنعتی بزرگ شیراز و شهرك صنعتی آب باریك بازدید و ضمن گفت و گو با صنعتگران و بررسی ظرفیت های موجود در این واحدهای صنعتی با مسائل و مشكلات آنها از نزدیک آشنا شد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳ شنبه ۲۴ خرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۳ بيست و چهارم خردادکلیدها :


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: