بسته بندی سنتی و نداشتن برند مشکل کشاورزان ورامین


رییس جهاد کشاورزی ورامین با اشاره به تولید محصولاتی نظیر زعفران، پسته و گلاب در این شهرستان گفت: ورامین می تواند قطب کشاورزی کشور شود.



به گزارش اخبار چاپ و به نقل از مهر ورامین از مهمترین شهرستانهای استان تهران در حوزه تولیدات کشاورزی و دامی است به طوری که امروز بسیاری از نیازهای استان تهران توسط ورامین تأمین می شود. ورامین در منطقه ای خشک و کویری قرار گرفته است و این شرائط، ویژگی هایی را برای کشت برخی محصولات مهم و اساسی برای کشاورزان ورامینی فراهم آورده، کشاورزان ورامین با همت و تلاش کم نظیر توانسته اند در بسیاری از محصولات در کشور حضور فعالانه داشته باشند.
امروز گندم و جو به عنوان مهمترین کشت کشاورزان ورامینی به شمار می رود بنحوی که بسیاری از نیازهای آرد و نان استان تهران توسط مزارع ورامین و دستان پرتوان کشاورزان این دیار تأمین می شود.
همچنین در چند سال گذشته کشاورزان ورامینی با استفاده از شیوه نوین علمی، کشت محصولاتی نظیر زعفران، پسته، گلاب، عرقیات گیاهی را در دستور کار خود قرار داده اند و در این میان به توفیقات مهمی نیز دست پیدا کرده اند.
به گفته رییس جهاد کشاورزی ورامین، گلاب این شهرستان قابل رقابت با محصولات شهرستان قمصر و پسته ورامین رقیب پسته رفسنجان در بازارهای داخل و خارجی است و این نوید روزهای بهتری را برای کشاورزی این شهرستان می دهد.
از طرف دیگر اگرچه کشاورزان ورامینی در زمینه تولید محصولات مختلف کشاورزی توانسته اند افتخارات بزرگی را ثبت کنند اما متأسفانه بسته بندی سنتی و نداشتن برندی با نام ورامین سبب شده تا محصولات ورامین با نام شرکت های دیگر و حتی شهرستان های مختلف کشور به بازارهای داخلی عرضه شود.
درا ین زمینه رئیس جهاد کشاورزی ورامین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هم اکنون آوازه ورامین در کشت محصولاتی نظیر گندم و جو و میوه جات مختلف از جمله هندوانه، خیار طالبی، خربزه و بسیاری از محصولات دیگر در کشور پیچیده است.
محمدحسین تاجیک افزود: امروز خوشبختانه با حمایت مسئولان و تلاشها و ابتکارات کشاورزان ورامینی شاهد تولید محصولات جدید در سطح ورامین هستیم که از آن جمله می توان به زعفران، پسته و گلاب اشاره کرد که به جایگاه ویژه ای در سطح کشور دست پیدا کرده اند.
وی ادامه داد: امروز به دلیل شرائط اقلیمی و خشکی هوا در ورامین، برخی محصولات نظیر پسته و زعفران بسیار مقرون به صرفه بوده و فعالان اقتصادی و کشاورزان بیشتری اشتیاق حضور در این عرصه را پیدا کرده اند.
تاجیک اضافه کرد: متأسفانه یکی از مهمترین مشکلات پیش روی کشاورزان ورامینی بسته بندی سنتی و عدم وجود برند با نام ورامین برای محصولات این منطقه است که سبب شده که برخی محصولات ورامین با نام شرکت ها و حتی شهرستان های دیگر به بازار وارد شود.
وی گفت: برخی محصولات نظیر پسته ورامین به خارج از کشور نیز صادر می شود اما به دلیل نداشتن برند، مشخص نیست که این محصول متعلق به منطقه ورامین است که در این زمینه باید مسئولان از سرمایه گذاران در این بخش حمایت و زمینه حضور بخش خصوصی را فراهم کنند.
این مسئول گفت: برای اولین بار در زمان عید نوروز پسته ورامین با نام این شهرستان در بازار ورامین عرضه شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت اما در این زمینه نیازمند مدیریت جهادی هستیم که خوشبختانه مسئولان نیز در این زمینه دغدغه دارند.
مرجع : خبرگزاری مهر

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳ شنبه ۱۷ خرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۳ هفدهم خردادکلیدها :


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: