قدیر از نهادهای همکار نمایشگاه کتاب تهران بدون حضور رسانه‌ها
پیشنهاد علی جنتی برای انتقال دوباره نمایشگاه کتاب به محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی


وزیر ارشاد گفت: برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران مناسب‌تر از محل مصلای بزرگ حضرت امام خمینی (ره) است زیرا این مکان محلی برای عبادت و نماز است.


به گزارش اخبار چاپ و به نقل از علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر دیروز در مراسم تقدیر از نهادها و سازمان های همکار در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که در تالار رودکی برگزار شد؛ ضمن بیان این مطلب افزود: حجم فعالیت های برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور بسیار گسترده و عظیم است و می توان از آن به عنوان باشگاه فرهنگی یاد کرد.

وی گفت: این نمایشگاه در طول ده روز برگزاری خود میزبان هزاران نفر از بازدیدکنندگان و علاقه مندان به علم و دانایی است که علاوه بر آشنایی با آثار و کتاب های جدید فرصتی برای حضور در میزگردهای مختلف علمی می یابند.

جنتی ادامه داد: این دوره از نمایشگاه در حوزه دیجیتال فعالیت‌های مناسب و خوبی را داشت و در دیگر عرصه‌ها از جمله حوزه ترجمه فعالیت‌های قابل ستایشی از خود بر جا گذاشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در سالن ترجمه این دوره از نمایشگاه کتاب بیش از 8 هزار عنوان کتاب ترجمه شده به سایر زبان های زنده دنیا وجود داشت و این اتفاق یکی از راه های اساسی برای صدور فرهنگ انقلاب در عرصه های جهانی است.

وی با اشاره به سلامت محیط نمایشگاه از لحاظ فرهنگی در این دوره از برگزاری نمایشگاه گفت: با توجه به تدابیری که اندیشیده شده بود محیط نمایشگاه کتاب از لحاظ نوع پوشش و حجاب بازدیدکنندگان مناسب بود و بسیاری از کسانی که دغدغه این موضوع را داشتند بر سلامتی محیط آن اذعان داشتند.

جنتی با اشاره به اینکه کار فرهنگی بهتر از سایر روشها عمل می‌کند، ‌افزود: بهتر است برخی روش های سنتی در برخوردها را کنار گذاریم و شیوه ای جدیدی با روش های فرهنگی را در پیش بگیریم.

وی گفت: باید بر غنای بیشتر این نمایشگاه بیفزاییم و و در واگذاری سهم بیشتری از تصدی گری های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این رخداد بزرگ فرهنگی به بخش خصوصی از جمله ناشران و تمامی کسانی که علاقه مند در برگزاری این رویداد هستند؛ بکوشیم.

در پایان این مراسم جمعی از دست اندرکاران برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از جمله سازمان ها و نهادهای همکار در این رخداد بزرگ فرهنگی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد.

در این مراسم سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد،‌ علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر ارشاد اسلامی، بابک دربیکی مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجتبی سلطانی مشاور وزیر ارشاد در امور جوانان و جمعی از مدیران و دست اندرکاران بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور داشتند.

مراسم تقدیر از نهادهای همکار نمایشگاه کتاب هر سال با حضور رسانه‌ها برگزار می‌شد اما امسال برای اولین بار در این برنامه‌ها رسانه‌ها با عدم دعوت مواجه شده و غایب بودند.

- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930313000116#sthash.FVv03skW.dpuf

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۳ خرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۳ سيزدهم خردادکلیدها :


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: