اعتراض به چاپ عکس" باربی" روی لیوان بستنی ایرانی


اعتراض به چاپ عکس" باربی" روی لیوان بستنی ایرانی: این کار در سال اقتصاد و فرهنگ، خطا است


به گزارش اخبار چاپ و به نقل از فارس حوزه هنری کودک و نوجوان در نامه ای به شرکت لبنیات و بستنی میهن، نسبت به استفاده از شخصیت های غربی در بسته بندی های بستنی میهن اعتراض کرد.
در این نامه که از سوی محمد سرشار، رییس حوزه هنری کودک و نوجوان، خطاب به ایوب پایداری، مدیرعامل شرکت میهن نوشته شده، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر جلوگیری از به کارگیری علایم، نشانه‏ ها و تصاویری که با فرهنگ اسلامی ایرانی در تعارض است و بر فرهنگ عمومی تاثیر منفی دارد، یاد آوری شده است.
در ادامه این نامه آمده است: «استفاده از نشانه های معارض فرهنگی، در سالی که مزین به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» است، خطایی بوده که جبران آن ضروری به نظر می رسد» .
رییس حوزه هنری کودک و نوجوان با یادآوری تجربه موفق استفاده از نشانه های فرهنگی بومی در کالاهای تجاری و اقبال خانواده های ایرانی به این اقدام، تاکید کرد که شرکت میهن، «می تواند با استفاده از نمادهای فرهنگی بومی، نه تنها فروش محصولات خود را افزایش دهد بلکه با دقت در کارکردهای فرهنگی فعالیت اقتصادی خود، به مسؤولیت اجتماعی خویش نیز عمل نماید» .
قابل ذکر است براساس مشاهدات مردم در سطح شهر، اخیراً شرکت لبنیات و بستنی میهن، به عرضه بستنی های موسوم به «سوت مک» (از خانواده میرکس) ، با تصاویر «باربی» اقدام کرده است.
باربی نام عروسکی است که در سال ۱۹۵۹ میلادی، توسط شرکتی آمریکایی وارد بازار شد. سه مؤلفه اصلی تربیتی مجموعه عروسکهای باربی، عریان گرایی، تجمل گرایی و مصرف گرایی براساس فرهنگ آمریکایی است

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۱ خرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۳ يازدهم خردادکلیدها :


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: