وزیر ارشاد اسلامی بر رفع موانع سلیقه ای ممیزی نشر معارف دینی تاکید کرد


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر رفع موانع سلیقه ای ممیزی نشر بویژه در نشر معارف دینی تاکید کرد و گفت: از واگذاری امور فرهنگی به نهادهای غیردولتی حمایت می کنیم.


به گزارش اخبار چاپ و  به نقل از دفتر آیت الله ˈمیرسیدمحمد یثربیˈ،ˈعلی جنتیˈ روز جمعه در دیدار با آیت الله یثربی بر اولویت مسائل فرهنگی در دولت تدبیر و امید تاکید کرد و افزود: با روش اعتدال در مسائل فرهنگی، از بسیاری از معضلات فرهنگی بوِیژه برخورد سلیقه ای در ممیزی نشر جلوگیری می شود.

رییس حوزه علمیه آیت الله یثربی کاشان نیز در این دیدار بر ضرورت برنامه ریزی بلند مدت در مسائل فرهنگی کشور تاکید کرد و گفت: معضلات فرهنگی کشور با بخشنامه، حل شدنی نیست.

آیت الله ˈمیرسید محمد یثربیˈ، نشر معارف الهی و آموزه های بلند و انسانی مکتب اهل بیت(ع) را وظیفه همگانی دانست و افزود: اگر امور به افراد لایق و فرهیخته واگذار شود و تصدی گری دولتی کاهش یابد، بطور قطع این مهم با توقیق بیشتری همراه خواهد شد.

در این دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آیت الله یثربی بر ضرورت نفی افراط در مسائل کشور تاکید کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که بصورت غیررسمی به کاشان سفر کرده است، شامگاه پنجشنبه در چهارمین شب جشنواره ملی گل محمدی کاشان حضور پیدا کرد.

وی در این سفر علاوه بر دیدار با آیت الله ˈعبدالنبی نمازیˈ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از مجموعه باغ فین و خانه های تاریخی این شهرستان دیدن کرد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳ شنبه ۱۰ خرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۳ دهم خردادکلیدها :


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: