نمایشگاه چاپ دستی از امپرسیونیسم تا امروز


نمایشگاه آثار چاپ‌های دستی هنرمندان بزرگ جهان با عنوان «تاریخ معاصر چاپ‌های دستی از امپرسیونیسم تا امروز» از 22 اردیبهشت در موزه هنرهای معاصر تهران برپا می‌شود.

به گزارش اخبار چاپ  احمد وکیلی دبیر نمایشگاه «تاریخ معاصر چاپ‌های دستی از امپرسیونیسم تا امروز» در تشریح جزییات این نمایشگاه خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه آثار چاپ های دستی هنرمندان خارجی از جمله پیکاسو، سالوادور دالی، مارک شاگال، جسپر جونز، ادوارد مونش، جیمز ویستلر، جیم داین، هنری تولوز لو ترک، خوان میرو، آنتونیو تاپیس، کامیل پیسارو، اندی وارهول با نام «تاریخ معاصر چاپ‌های دستی از امپرسیونیسم تا امروز» در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: نمایش آثار چاپ‌های دستی متعلق به بزرگان هنر پیش از این به شکل محدودی برگزار شده بود اما وسعت و گستردگی نمایشگاهی که از 22 اردیبهشت‌ماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود منحصر به فرد است.

این هنرمند با انتقاد از کم توجهی هنرمندان و هنرجویان شاخه های مختلف زیرمجموعه هنرهای تجسمی به آثار چاپ دستی تصریح کرد: تمام تلاش ما برای برگزاری این نمایشگاه احیای هنر چاپ دستی است که نقش بسیار بزرگی در هنرهای تجسمی دارد؛ اما متاسفانه دچار فراموش شده است. من امیدورام برگزاری چنین رویدادی بتواند توجه دانشجویان را به این مساله معطوف کند.

وکیلی در بخش دیگری از صحبتهای خود خاطرنشان کرد: اهمیت چاپ های دستی زمانی مشخص و برجسته می شود که اصولا فلسفه مدرنیته نیز مورد توجه قرار گیرد چراکه تکثرگرایی یا همان پلورالیزم یکی از مهم ترین مباحث در حوزه فلسفه مدرن است و اگر شاهد گسترش چاپ‌های دستی در قرن بیستم بیشتر از قرون گذشته هستیم این تکثرگرایی طرح شده فلسفه مدرن بیشتر به اثبات می رساند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های جنبی این نمایشگاه هم گفت: در طول برگزاری نمایشگاه که از 22 اردیبهشت ماه ساعت 17 در موزه هنرهای معاصر آغاز می شود کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهیم کرد که طی آن استفاده از شیوه های مختلف در چاپ با تکنیک های مختلف به علاقه مندان هنر چاپ دستی آموزش داده خواهد شد.

دبیر نمایشگاه «تاریخ معاصر چاپ‌های دستی از امپرسیونیسم تا امروز» در پایان تاکید کرد: 200 اثر از 74 هنرمند خارجی از گنجینه آثار خارجی موزه هنرهای معاصر تهران در این نمایشگاه به نمایش درخواهد آمد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳ چهارشنبه ۷ خرداد
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۳ هفتم خردادکلیدها :


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: