آثار هنرمندان ایرانی در موزه هنرهای معاصر پاریس


آثار هنرمندان صاحب‌ نام ایرانی از جمله «مرتضی ممیز»‌، «مرتضی آوینی» و «کاوه گلستان» از 26 اردیبهشت‌ماه در موزه هنرهای معاصر پاریس به نمایش درآمده است

به گزارش خبرگزاری اخبار چاپ و به نقل از ایسنا، موزه هنرهای معاصر فرانسه در پروژه‌ای به نام «تاریخ ویرایش‌ نشده» آثارهنرمندان ایرانی از دهه‌ی 1340 تاکنون را به معرض نمایش گذاشته است.
در این نمایشگاه بخش‌های کمترشناخته‌شده‌ی هنر مدرن ایرانی مورد بررسی قرار می‌گیرند. «کاترین دیوید» این مجموعه هنری را با همکاری «مراد منتظمی» پژوهشگر ایرانی گردآوری کرده است.
بیش از 200 اثر هنری که در سال‌های بین 1960 تا 2014 (1339 تاکنون) خلق شده‌اند، در موزه‌ی هنرهای معاصر پاریس دیده می‌شوند. این نمایشگاه از 26 اردیبهشت آغاز به کار کرده و تا دوم شهریورماه ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه با هدف ایجاد نگرشی جدید به فرهنگ و هنر تجسمی ایران از سال 1960 تا 1970‌، دوره انقلاب اسلامی، سال‌های جنگ تحمیلی با عراق و سال‌های پس از جنگ برپا شده است.
20 هنرمند ایرانی که نمایندگان نسل جدید کشورمان هستند، ‌از حوزه‌های عکاسی‌، نقاشی‌، پوستر‌، سینما و ... برگزیده شده‌اند.
آثار چهره‌های قدیمی همچون «اردشیر محصص»، «بهجت صدر»، «کاوه گلستان»، «بهزاد شیشه‌گران» و «بهمن جلالی» در این نمایشگاه در کنار کارهای هنرمندان معاصر و جدیدتری چون «تهمینه منزوی‌»، «باربد گلشیری» و «آرش حنایِی» قرار گرفته است. آثار این هنرمندان براساس رویکرد نقادانه بر فرم و محتوا برگزیده شده است.
به گزارش وب‌سایت این موزه‌ی فرانسوی،‌ کتابی نیز به نام «تاریخ ویرایش‌نشده‌: ایران سال‌های 1960 تا 2014» در روزهای برپایی نمایشگاه موزه هنرهای معاصر پاریس منتشر شده که به جزییات آثار نمایش داده شده، پرداخته است.
این کتاب به مقالات نقد و مستندات تاریخی که روی آثار هنرمندان ایرانی تمرکز کرده‌اند، توجه نشان داده است. متونی از «حامد یوسفی»،‌ «انوش گنجی‌پور‌»، «کاترین دیوید»، «مراد منتظمی».«مزدک عیاری‌»، «میترا فراهانی‌»، «شهره فیض‌جو»، «قاسم غضبان‌پور»، «بهزاد جایز»، «بهمن جلالی»، «رعنا جوادی‌»، «خسرو خورشیدی‌»، «بهمن کیارستمی»، «پرویز کیمیاوی‌»، «اردشیر و بهمن محصص»، «تهمینه منزوی‌»، «محسن راستانی»، «نرمینه صادق»، «اسماعیل شیشه‌گران» از دیگر هنرمندانی هستند که آثارشان در نمایشگاه هنرهای معاصر پاریس در معرض دید عموم قرار گرفته است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳ سه شنبه ۳۰ ارديبهشت
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۳ سي ارديبهشتکلیدها :


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: