کاهش هزینه سایر بخش ها برای کمک به صنعت نشر


عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران: برای کمک به عرصه نشر کشور و کاهش مشکلات فرهنگی در جامعه، نیاز به اعطای یارانه حتی در صورت کاستن از هزینه سایر بخش‌ها وجود دارد.
 به گزارش اخبار چاپ و به نقل از شبستان، «ابوالفضل قناعتی» عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال را سال اقتصاد و فرهنگ معرفی کردند، دغدغه‌های ایشان در زمینه مسائل اقتصادی و فرهنگی، روشن است و نشان می‌دهد نظام جمهوری اسلامی ایران در این 2 حوزه خلاء و کمبودهایی دارد که باید برای رفع آن کوشید.
وی با بیان این که کتاب و کتاب‌خوانی یکی از حوزه‌هایی است که به حل مشکلات فرهنگی کمک می‌کند، گفت: اگر ما بستر کتاب‌خوانی مانند نمایشگاه کتاب، فروشگاه‌ها، قیمت مناسب و مسائلی از این دست را برای شهروندان ایجاد نکنیم، مردم نیز به این حوزه اقبالی نشان نخواهند داد.
به گفته این عضو شورای شهر تهران، مردم که در شرایط موجود، اغلب برای گذران زندگی دچار مشکلات اقتصادی هستند، نیاز به دسترسی کتاب‌هایی با قیمت مناسب دارند که بتوانند آن را تهیه کنند و این مهم نیز با کمک و اعطای یارانه و حمایت از ناشران و چاپخانه‌داران، اتفاق می‌افتد.
قناعتی با تاکید بر ضرورت عرضه کتاب خوب با قیمت مناسب در یک نمایشگاه حرفه‌ای، ادامه داد: فرهنگ کتاب‌خوانی می‌تواند به فرهنگ شهری و در نهایت رفع دغدغه‌های فرهنگی جامعه، کمک بسیاری کند.
وی معتقد است مسئولان دولتی باید حتی اگر شده از هزینه‌های بخش‌های دیگر بکاهند و یارانه مناسبی به بخش کتاب اختصاص دهند تا مردم بتوانند کتاب بخرند زیرا کتاب می‌تواند بر حل مشکلات رفتاری، سیاسی و اجتماعی تاثیر مثبتی بگذارد. نمایشگاه دائمی کتاب سبب انس مردم با کتاب می شود
«سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این که برگزاری رویدادی چون نمایشگاه اتفاق خوب و پسندیده‌ای در جامعه است، اظهار کرد: به اعتقاد من این رویداد فرصتی است برای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‎خوانی، گسترش مطالعه در جامعه و تعامل ارتباط میان مردم و ناشران.
وی افزود: سالیان سال است که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود و مقام معظم رهبری وقت می‌گذارند و از این رویداد بازدید می‌کنند و این نشان از توجه و علاقه ایشان به کتاب است.
قاضی‌زاده با بیان این که نمایشگاه کتاب بهتر است دائمی و در طول سال برگزار شود، گفت: به اعتقاد من در صورت دائمی بودن نمایشگاه، ضمن این که تعامل میان گروه‌های مختلف دائمی خواهد بود، ارتباط مستمر مردم با کتاب شکل می‌گیرد و از ازدحام شدید نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کاسته می‌شود و مردم فرصت اطلاع و خرید کتاب‌ را در یک زمان محدود از دست نمی دهند.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی معتقد است حضور افراد از قشرهای مختلف و سراسر کشور نشان از اهمیت این رویداد برای مردم دارد.
بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
منتشر شده توسط شبستان در تاریخ ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۵ فروردين
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۳ بيست و پنجم فروردينکلیدها :


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: