در دور مدیریت جدید
سرویس چاپ خبرگزاری ایبنا حذف شد


در پی تغییرات مدیریتی در خانه کتاب و به ویژه سردبیری خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مشاهده شد که با آغاز سال نو، سرویس چاپ این خبرگزاری از گروه‌های خبری آن حذف شد.


به گزارش اخبار چاپ در پی تغییرات مدیریتی در خانه کتاب و به ویژه سردبیری خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مشاهده شد که با آغاز سال نو، سرویس چاپ این خبرگزاری از گروه‌های خبری آن حذف شد.

بنا بر این گزارش با توجه به جایگاه حقوقی خبرگزاری ایبنا و وابستگی آن به معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این خبرگزاری طی سال‌های گذشته همواره به انعکاس اخبار و رویدادهای صنعت چاپ کشور پرداخته و در زمره معدود خبرگزاری‌های رسمی این حوزه تعریف می‌شد.

گفتنی است خبرگزاری ایبنا که طی سردبیری کوتاه مدت علمشاهی اهتمام ویژه‌ای نسبت به بخش چاپ داشت، در حال حاضر هیچ خبری را در این حوزه منعکس نکرده و به طور کلی از حوزه چاپ فاصله گرفته است.

به نظر می‌رسد مدیران این خبرگزاری در دوره جدید بنا دارند تا توجه بیشتری نسبت به مسائل محتوایی حوزه کتاب داشته باشند و هر چه بیشتر از ابعاد و اخبار فنی و کارگاهی آن دور شوند.

با این اوصاف ضعف اطلاع رسانی و ایجاد چرخه‌های خبری در صنعت چاپ کشور بیش از پیش شده و بیم آن می‌رود سکوت خبری ناشی از این اقدام گریبانگیر فعالان صنعت چاپ کشور گردد.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۷ فروردين
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۳ هفدهم فروردينکلیدها : خبرگزاری ایبنا


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: