استاندار قم:
استان قم قطب صنعت چاپ و نشر ایران محسوب می‌شود


استاندار قم گفت: استان قم با شرایط خاصی همچون فعالیت بیش از 4 هزار پژوهشگر، 500 موسسه فرهنگی- پژوهشی، 1200 مركز انتشاراتی و 107 چاپخانه قطب صنعت چاپ و نشر ایران محسوب می شود.
به گزارش خبرگزاری اخبار چاپ و  به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم، حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش در بازدید از شهرك های صنعتی چاپ و نشر و فن آوری اطلاعات و ارتباطات قم با اشاره به ایجاد بزرگ ترین شهرك صنعتی چاپ و نشر كشور در قم گفت: استان قم با شرایط خاصی همچون فعالیت بیش از 4 هزار پژوهشگر، 500 موسسه فرهنگی- پژوهشی، 1200 مركز انتشاراتی و 107 چاپخانه قطب صنعت چاپ و نشر ایران محسوب می شود. 

وی با اشاره به كسب رتبه اول كشوری در چاپ كتب دینی و رتبه دوم كشور در چاپ و نشر سایر كتاب ها، جایگاه قم در این زمینه را ممتاز تلقی كرد و گفت: وجود چنین شهرك هایی، به ارتقاء جایگاه قم در بحث چاپ و نشر كمك خواهد كرد.

استاندار قم همچنین در بازدید از شهرك فناوری اطلاعات، ساماندهی و تجمیع واحدهای تولیدی و خدماتی فناوری اطلاعات در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را از كارهای بزرگی دانست كه با انجام این پروژه ی عظیم قابل اجرا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش با تاكید بر لزوم تلاش در جهت ترغیب سرمایه گذاران برای حضور در این شهرك ها، افزود: حضور سرمایه‌گذاران در این عرصه می‌تواند بر رونق کسب و کار فعالان این بخش و رشد و توسعه این مزیت در استان قم کمک شایانی داشته باشد.

وی با اشاره به موقعیت مكانی این پروژه ها گفت: شهرك های چاپ و نشر و فناوری اطلاعات در یكی از بهترین مكان ها و در جوار بزرگراه قم-تهران با حجم تردد میلیون ها مسافر در سال قرار گرفته اند.
استاندار قم زیرساخت های مقدماتی این 2 شهرك صنعتی را مناسب ارزیابی نمود و ابراز امیدواری كرد كه با همت مسئولین دولتی و بخش خصوصی كاستی های این شهرك ها بزودی مرتفع گردد.
منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳ شنبه ۱۶ فروردين
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۳ شانزدهم فروردينکلیدها :


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: