به منظور شفاف‌سازی
مهمترین برنامه‌های دفتر چاپ و نشر در سال 1393 اعلام شد


اعلام 10 سرفصل کلی فعالیت دفتر امور چاپ در سال 1393 نشان‌دهنده یکی از اصلی‌ترین رویکردهای دولت یازدهم در عرصه فعالیت‌های تخصصی و فنی است. اعلام این سرفصل‌ها مانند شمشیری دو لبه است. اگر دفتر امور چاپ در اجرای آنها موفق شود، مدیریت کارآمد آن را عیان می‌سازد و اگر نتواند به این تعهدات عمل کند، با چالش‌ها و انتقادات ریز و درشت بسیاری مواجه خواهد شد.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر چاپ و نشر به منظور شفاف‌سازی اهداف و برنامه‌های خود در سال 1393، برخی از سرفصل‌های فعالیت‌های خود را اعلام کرد.

در این برنامه 10 سرفصل به عنوان اولویت‌های دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شده است: این سرفصل‌ها عبارتند از:

تبیین جایگاه صنعت چاپ و اهمیت آن در جهان و ایران، اصلاح ساختار اداره کل چاپ و نشر متناسب با جایگاه صنعت چاپ برای برنامه‌ریزی، سازماندهی، هدایت و نظارت بر این صنعت گسترده و فراگیر، اصلاح جایگاه و ساختار سازمانی، ایجاد پرتال جامع و کاربردی چاپ، نشر، بسته‌بندی همراه با اطلاعات صنایع و مشاغل وابسته بخش از این برنامه اعلام شده است.

همچنین ایجاد کارگروه‌های تخصصی و استفاده از نظر کارشناسان، نمایندگان صنوف برای تبیین مشکلات و ارایه پیشنهادات، بررسی و بازنگری آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، ضوابط و قوانین و ارایه پیشنهادات، حمایت از آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی، حمایت از تولید کنندگان داخلی مواد، قطعات و تجهیزات، حمایت از صادرات محصولات و تجهیزات چاپی، تدوین برنامه و همکاری در به ثمر رسیدن طرح نوسازی و ارتقا کیفی دستگاه‌ها و تجهیزات چاپی از دیگر اولویت‌های دفتر چاپ و نشر در سال 1393 هستند.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ شنبه ۲۴ اسفند
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ بيست و چهارم اسفندکلیدها : دفتر امور چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: