علمشاهی از ایبنا هم رفت


از زمان مدیرعاملی نجفعلی میرزایی در خانه کتاب، گمانه‌زنی‌های متعددی مبنی بر برکناری علمشاهی سردبیر خبرگزاری ایبنا به گوش می‌رسید. این گمانه‌زنی‌ها سرانجام در 19 اسفند رنگ واقعیت به خود گرفته و علمشاهی جای خود را به محمدرضا اسدزاده داد.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از خبرگزاری مهر، نجفعلی میرزایی مدیرعامل خانه کتاب، سیدفرید قاسمی را به سمت رئیس شورای برنامه‌ریزی خبرگزاری كتاب ایران (ایبنا) و محمدرضا اسدزاده را به سمت سردبیر این خبرگزاری منصوب کرد.
نجفعلی میرزایی مدیرعامل جدید خانه کتاب هفته پیش در گفتگویی با خبرگزاری‌ها، با انتقاد از اینکه به گفته او «خبرگزاری کتاب در دوره قبل به پیمانکار واگذار شده بود و به همین خاطر حرکت آن، سیستماتیک و مدیریتی نیست» از تغییرات ساختاری در «ایبنا» خبر داده بود.
او در این مصاحبه گفته بود که قرارداد علمشاهی تا کمتر از 10 روز دیگر تمام می‌شود و این قرارداد قطعاً تمدید نخواهد شد. به این ترتیب احمد علمشاهی که 11 آذر امسال و پس از برکناری از مدیریت دفتر امور چاپ وزارت ارشاد، به عنوان سردبیر خبرگزاری کتاب ایران منصوب شده بود، با گذشت کمی بیش از 3 ماه از این مسئولیت برکنار شد.
متن حکم مدیرعامل خانه کتاب خطاب به سید فرید قاسمی به این شرح است: «نظر به سوابق تخصصی جناب عالی در عرصه خبر و خبرگزاری و نیز شایستگی‌های علمی و حرفه‌ای‌تان در حوزه فرهنگ مكتوب كشور و بنا به موافقت هیأت امناء موسسه خانه كتاب، به موجب این حكم به عنوان «رئیس شورای برنامه‌ریزی خبرگزاری كتاب ایران» منصوب می‌شوید.
امیدوارم با عنایت حق تعالی و با توجه به سیاست‌های كلان فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در راستای تحقق‌بخشی به اصول راهبردی و رهنمون‌های بنیادین مقام معظم رهبری در حوزه کتاب و نیز در ارتقای كیفی این مجموعه ارزشمند فرهنگی و توسعه فعالیت‌های آن موفق باشید.»
همچنین در حکم محمدرضا اسدزاده آمده است:
«جناب آقای محمدرضا اسدزاده
نظر به سوابق تخصصی جناب عالی در عرصه خبر و خبرگزاری و نیز شایستگیهای علمی، فنی و توانمندیهای درخشان‌تان در حوزه فرهنگ مكتوب كشور و بنا به مصوبه هیأت امناء موسسه خانه كتاب، به موجب این حكم به عنوان «سردبیر خبرگزاری كتاب ایران» منصوب می شوید. امیدوارم با عنایت حق تعالی و با توجه به سیاست‌های كلان فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در راستای تحقق‌بخشی به اصول راهبردی و رهنمون‌های بنیادین مقام معظم رهبری در حوزه کتاب و نیز در ارتقای كیفی این مجموعه ارزشمند فرهنگی و توسعه فعالیت‌های آن موفق باشید.
در ضمن از زحمات جناب آقای احمد علمشاهی سردبیر محترم سابق خبرگزاری کتاب در مدت همکاریشان تشکر و قدردانی می‌شود و آرزوی توفیق روزافزون برای ایشان دارم.»
محمدرضا اسدزاده سردبیر جدید خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) فعالیت فرهنگی خود را از سال 1375 آغاز کرده و در سمت های مختلفی در رسانه هایی چون خبرآنلاین، ماهنامه اسلام و زندگی مرکز اسلامی لندن، روزنامه همشهری امارات، همشهری محله، روزنامه های همشهری ابرار، خبر، وطن امروز ، خبرگزاری شهر، مجله سوره حضور داشته است.
از وی همچنین در حوزه نویسندگی 7 اثر از جمله «نجواهای ناتمام»، «رنج و رنگ»، «هیچ هیچ»، «لبخند خدا»، «ساعت 25»، «کیش مهر» و «من این نسل» منتشر شده است.
بر اساس اعلام، مراسم معارفه محمدرضا اسدزاده سردبیر جدید خبرگزاری کتاب ساعت 11 سه‌شنبه 20 اسفند ماه در سرای اهل قلم به نشانی خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر،‌ پلاک 2، سرای اهل قلم طبقه دوم برگزار می‌شود.

منتشر شده توسط خبرگزاری مهر در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۲۰ اسفند


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: