افتخاری در واکنش به اظهارات وزیر ارشاد:
ضوابط چاپ کتاب نباید دستخوش اقدامات مقطعی و دیدگاه‌های سلیقه‌ای شود


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به اظهارات اخیر وزیر ارشاد مبنی بر اینکه " تصمیم گرفته‌ایم هیچ کتابی را به دلیل نویسنده آن رد چاپ نکنیم"، گفت: ضوابط چاپ کتاب نباید دستخوش اقدامات مقطعی و دیدگاه‌های سلیقه‌ای شود.


به گزارش اخبار چاپ و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان لاله افتخاری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اظهارات اخیر وزیر ارشاد مبنی بر اینکه " تصمیم گرفته‌ایم هیچ کتابی را به دلیل نویسنده آن رد چاپ نکنیم"، اظهار داشت: در مورد مساله "ممنوع القلم‌ها" باید وزیر ارشاد و دیگر مسئولان بر اساس قانون و مقررات اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه مسئولان مرتبط در این حوزه باید کاملا بر اساس آئین‌نامه‌ها، ضوابط و مقرراتی که لحاظ و مصوب شده حرکت کنند، ادامه داد: این که یک‌بار مسولین عنوان کنند ممیزی نیست بعد بگویند هست، باز بگویند ممیزی بعد از چاپ اثر باشد و ممیزی روی افراد باید برداشته شود قابل پذیرش نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: ضوابط چاپ کتاب نباید دستخوش اقدامات مقطعی و دیدگاه‌های سلیقه‌ای شود که هم به مؤلفین و هم به جامعه آسیب برساند.

افتخاری در پایان یادآور شد: قطعا اظهارات وزیر ارشاد در جلسات کمیسیون فرهنگی در هفته آتی بررسی خواهد شد.
منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۱۳ اسفند
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ سيزدهم اسفندکلیدها :


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: