شیکاگو میزبان جذاب ترین نمایشگاه چاپ امسال
پرینت 09 آغاز شد// سخنرانی پروفسور رومانو در مراسم افتتاحیه


اخبار چاپ: نمایشگاه پرینت 09 در شیکاگو آغاز شد. رالف جی ناپی، یكی از مدیران شركت نمایشگاه‌های گرافیك كه برگزاركننده این نمایشگاه است، در سخنرانی خوشامدگویی با اشاره به نویدهایی كه در خصوص باز شدن گره اقتصادی به گوش می‌رسد این جمله از داروین را نقل كرد: "آن‌ها كه دوام می‌آورند بزرگترین‌ها و برازنده‌ترین‌ها نیستند بلكه كسانی هستند كه بیشترین انطباق‌پذیری را دارند."

به گزارش اخبار چاپ، او با تعمیم این جمله به وضعیت صنعت چاپ شرکت کنندگان را تشویق كرد تا با " بهره‌گیری از درس‌هایی كه ركود اقتصادی اخیر جهان در اختیارشان قرار داده با شرایط جدید تجارت تطابق بیشتری بیابند و  نهایتا به عنوان یك سازمان سودده‌تر از این ركود سر بلند كنند."
در ادامه این مراسم، رالف ناپی دو سخنران  دیگر این مراسم یعنی «اندرو پاپاروتزی» اقتصاددادن برجسته انجمن ملی مدیریت چاپ و «وینس مالاردی» بنیان‌گذار و رئیس اسبق اتحادیه خریداران چاپ  را معرفی كرد كه هر دوی آن‌ها با همین دیدگاه (تطابق در دنیای چاپ) به سخنرانی پرداختند. پاپاروتزی گفت: «اكنون كه بالاخره بازار سربلند می‌كند لازم است هوشیارترها خود را برای بازگشت آماده كنند و اینجاست كه ناآماده‌ها جا می‌مانند
وینس ملاردی نیز در سخنرانی خود به رشد كم و یا زیاد بعضی از حوزه‌های چاپ علیرغم وضعیت لرزان این صنعت در این سال بحرانی اشاره كرد و در این زمینه از حوزه‌هایی نظیر حوزه‌های دارویی، بسته‌بندی مواد غذایی، چاپ در حوزه الكترونیك و سرگرمی نام برد.وی گفت:با در نظر گرفتن چنین بازاری، هنر چاپگرها آن است كه زمینه‌های تجاری‌ خود را بر حوزه های در حال رشد تنظیم كنند.
وی ادامه داد:در عین حال فعالان حوزه چاپ، این حقیقت را از نظر دور ندارند كه بازار در حال ركود بالاخره از حالت خمودگی در خواهد آمد.
 در ادامه مراسم نیز پرفسور رومانو وضعیت موجود را در دو جمله جای داد: "50 سال طول كشید تا از 25000 چاپخانه به 65000 برسیم و اكنون 20 سال دیگر زمان خواهد بود تا دوباره به رقم 25000 برگردیم. چاپ آینده‌ای روشن دارد ولی نه آن آینده‌ای كه ما زمانی فكر می‌كردیم."

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ يکشنبه ۲۲ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ بيست و دوم شهريورکلیدها : print 09 رالف ناپي رومانو


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: