محمودرضا برازش گفت:
انتقاد از عدم پرداخت بودجه مصوب چاپ به صورت کامل


مدیرکل دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سهم اندک بودجه چاپ گفت: مشکل اصلی اینجاست که از همین بودجه اندک مصوب نیز درصد بالایی پرداخت نمی‌شود و این برای صنعت چاپ اسفناک است.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمودرضا برازش مدیرکل دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سهم چاپ از بودجه فرهنگی گفت:‌ متأسفانه بودجه‌ای که قرار است به چاپ اختصاص پیدا کند،‌ افزایشی نداشته است،‌ اساسا‌ً تا پیش از این بودجه‌ای که به بحث چاپ اختصاص پیدا کرده است،‌ به صورت کامل نیز پرداخت نشده است.

وی ادامه داد‌: در مجموع بودجه معاونت فرهنگی نسبت به حجم کارهای تحت پوشش این معاونت اندک است‌، از این میان بودجه چاپ از کل بودجه معاونت فرهنگی یک رقمی است،‌ بنابراین چندان پاسخگوی نیازهای این بخش نخواهد بود.

برازش با اشاره به انتقادات برخی از نمایندگان مجلس به بودجه اندک چاپ که به گفته آن‌ها حتی به اندازه قیمت خرید یک دستگاه چاپ نیز نمی‌باشد‌، گفت: من قبول دارم که بودجه چاپ چشمگیر نیست‌، اما قرار نیست بودجه‌ای که به دفتر چاپ اختصاص داده می‌شود‌، صرف خرید دستگاه یا دستگاه‌های چاپ شود‌، این بودجه در حمایت از صنعت چاپ صرف می‌شود.

مدیرکل دفتر چاپ ارشاد تصریح کرد:‌تنها مشکل ما از اندک بودن بودجه نیست‌، بلکه مشکل اصلی این است که از بودجه اختصاص یافته نیز درصد بالایی پرداخت نمی‌شود،‌ تجربه سال‌های گذشته نشان داده است که از بودجه مصوب درصد اندکی پرداخت شده است و این برای صنعت چاپ اسفناک است.

وی با بیان ایت مطلب که دفتر چاپ زیر بار دیون خود مانده است‌، گفت: اکنون منتظر تصویب بودجه سال 93 هستیم و امیدواریم ترتتیبی اتخاذ شود که حداقل همان رقم اندک مصوب شده به صورت کامل پرداخت شود.صنعت چاپ صنعت مهمی است که امروز بیش از هر چیز نیازمند ارتقا و شکوفایی است،‌ امیدوارم نمایندگان مجلس شورای اسلامی با در نظر داشتن شرایط خاص این صنعت نسبت به تصویب رقم بودجه اقدام کنند.

منتشر شده توسط خبرگزاری تسنیم در تاریخ ۱۳۹۲ دوشنبه ۱۴ بهمن
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ چهاردهم بهمنکلیدها : محمودرضا برازش صنعت چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: