عبدالعظیم فریدون:
امکان کاهش غرفه‌ها در نمایشگاه کتاب به دلیل افزایش اجاره بها


رئیس هیأت مدیره انجمن ناشران کتاب کودک و نوجوان گفت: با وضعیت اقتصادی خراب اکثر ناشران تبعات افزایش قیمت متراژ غرفه‌ها خوب نیست زیرا امکان اینکه تعداد غرفه‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کاهش یابد، وجود دارد.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری فارس عبدالعظیم فریدون، رئیس هیأت مدیره انجمن ناشران کتاب کودک و نوجوان درباره افزایش اجاره‌بهای غرفه‌های نمایشگاه کتاب سال آینده بیان کرد: طبعات این قضیه خوب نیست. با وضعیت اقتصادی که اکنون اکثر ناشران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، طبعات این افزایش قیمت متراژ غرفه‌ها خوب نیست زیرا امکان اینکه تعداد غرفه‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال آینده کاهش یابد، وجود دارد.

فریدون ادامه داد: معیار باید یا مثل همیشه بر اساس تعداد کتاب و یا بر طبق رقم باشد یعنی اگر معیار بر اساس تعداد کتاب است پس نباید رقم را تغییر دهند، یا بالعکس یعنی اگر بر طبق رقم است دیگر نباید بگویند که محدودیت واگذاری متراژ داریم؛ اگر هر دوی این موارد نیز کنار هم باشند، جای منطق وجود ندارد.

وی افزود: به طور مثال قیمت واگذاری غرفه با متراژ 100 متر به بالا، نسبت به سال گذشته دو برابر شده است؛ قیمت واگذاری متراژ زیر 100 متر مربع کمتر افزایش یافته است؛ با توجه به تورم‌ها، ناشران به صورت طبیعی باید خلاء هزینه را پر کنند به همین منظور به صلاح نیست. بهتر بود که وزارت ارشاد این کار را نمی‌کرد یعنی اگر ارگان و سازمان‌های دیگر به این کار می‌پرداختند، ایرادی نداشت اما از سوی وزارت ارشاد این انتظار نمی‌رفت که شاهد افزایش قیمت متراژ غرفه‌ها باشیم

فریدون ادامه داد: ثبت‌نام‌ها در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سال آینده تا هفته‌های آتی امکان‌پذیر است اما هنوز کسی برای ثبت‌نام به این انجمن مراجعه نکرده است ولی تا پایان هفته آینده تعداد ناشران کودک و نوجوان مشخص می‌شود.

منتشر شده توسط خبرگزاری فارس در تاریخ ۱۳۹۲ شنبه ۵ بهمن
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ پنجم بهمنکلیدها : عبدالعظیم فریدون نمایشگاه کتاب تهران


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: