انتخابات اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ در آیینه رسانه‌ها / 6
ممانعت از ورود خبرنگاران به مجمع عمومی اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ


خبرنگار خبرگزاری مهر هم در روز برگزاری انتخابات اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران در محل اتاق بازرگانی حضور داشت. وی پس از دو ساعت انتظار و عدم پاسخگویی منطقی و صحیح از سوی مسئولان اتحادیه، این محل را ترک گفته و دیدگاه‌های خود را گزارش این خبرگزاری منعکس کرد.

اخبار چاپ به نقل از خبرگزاری مهر: به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که قرار بود مجمع عمومی و هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان خدمات صنعت چاپ ایران راس ساعت 15 امروز سه‌شنبه 17 دیماه در اتاق بازرگانی ایران برگزار شود، از ورود خبرنگاران به این مجمع عمومی، ممانعت به عمل آمد و این مسئله بر ابهاماتی که از چندی پیش در شیوه برگزاری این اتحادیه به وجود آمده بود، افزود.
بر اساس این گزارش، خبرنگاران از حدود نیم ساعت قبل از شروع مجمع عمومی اتحادیه صادرکنندگان خدمات صنعت چاپ ایران در لابی اتاق بازرگانی ایران حضور داشتند اما مسئول روابط عمومی این اتحادیه به دلایل نامشخص از ورود خبرنگاران به مجمع عمومی ممانعت به عمل آورد و در واکنش به اعتراض خبرنگاران به این رفتار، به بیان این جمله که «به من گفته‌اند این کار را بکنم» اکتفا کرد!
وی البته از ساعت 15 که عملاً مجمع عمومی آغاز شده بود، به خبرنگاران وعده داد که تا کمتر از نیم ساعت دیگر امکان حضور آنها در این جلسه - البته تنها برای مشاهده رای‌گیری از اعضا در انتخابات هیئت مدیره - فراهم خواهد شد که با گذشت بیش از یک ساعت و 15 دقیقه چنین امکانی هم در اختیار خبرنگاران داده نشد.
این در حالی است که در چند روز گذشته برخی اعضای هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان خدمات صنعت چاپ ایران نسبت به شیوه اطلاع‌رسانی در مورد برگزاری مجمع عمومی آن و انتخابات مذکور اعتراض کرده بودند.
علی مغانی عضو هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان خدمات صنعت چاپ از این جمله افراد است؛ او گفته بود 48 ساعت مانده به برگزاری مجمع عمومی آن هم از طریق پیامک، از این اتفاق مطلع شده است.
این مسئله حتی برای حسین قنبرزاده که بازرس اتحادیه مذکور هم هست، رخ داده و این در حالی است که طبق قانون پرونده کسانی که اعلام کاندیداتوری کرده‌اند،‌ باید توسط بازرسان اتحادیه ارزیابی شود.
آن دسته از اعضای اتحادیه صادرکنندگان خدمات صنعت چاپ که به نحوه برگزاری مجمع عمومی، اعتراض دارند، معتقدند هدف از این کار منعکس نشدن کم‌کاری‌ها و کاستی‌ها و همچنین برخی موارد مالی مبهم ناشی از عملکرد هیئت مدیره فعلی این اتحادیه در دوره گذشته و در عین حال باقی ماندن هیئت مدیره فعلی در جایگاه کنونی آن است.
کشمکش بر سر راهیابی به هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان خدمات صنعت چاپ البته موضوع تازه‌ای نیست. در دوره قبلی هم مجمع عمومی قبلی این اتحادیه پس از آنکه چند بار به تعویق افتاد، سرانجام با یک سال تاخیر برگزار شد و در نهایت بابک عابدینی، احمد محرر،، عباس ابوالفتحیان، مهرداد نباتچیان، غلامرضا شجاع، علی مغانی و عباس توکلی به هیئت مدیره آن راه یافتند و حسین قنبرزاده و شاهرخ شیرمست نیز به عنوان بازرسان اتحادیه صادرکنندگان خدمات صنعت چاپ انتخاب شدند.
اتحادیه صادرکنندگان خدمات صنعت چاپ سال 1385 با هدف ساماندهی صادرات محصولات این صنعت و استفاده از دستاوردهای جهانی و در جهت نیل به اهداف قانونی توسعه صادرات راه‌اندازی شد و در حال حاضر بیش از 60 عضو دارد.

منتشر شده توسط خبرگزاری مهر در تاریخ ۱۳۹۲ چهارشنبه ۱۸ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: