انتخابات اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران در آیینه رسانه‌ها / 3
انتقادات به شیوه اطلاع‌رسانی، انتخابات اتحادیه صادرکنندگان چاپ را تعطیل نکرد


خبرگزاری تسنیم دومین رسانه‌ای بود که نسبت به انتخابات اتحادیه صادرکنندگان واکنش نشان داد. انتخاباتی که در سکوت کامل خبری برگزار شد. این خبرگزاری با علی مغانی به گفتگو پرداخت.

اخبار چاپ به نقل از خبرگزاری تسنیم: به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ انتخابات هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ امروز دوشنبه 16 دی ماه رأس ساعت 15 در اتاق بازرگانی ایران برگزار می‌شود. طی روزهای اخیر انتخابات اتحادیه صادرکنندگان چاپ با حاشیه‌هایی همراه بوده است،‌ برخی از اعضای این اتحادیه اعلام کردند تا 48 ساعت پیش از انتخابات خبری نداشتند تا اینکه پیامکی از سوی روابط عمومی دریافت کرده‌ و از زمان برگزاری انتخابات به یکباره مطلع می‌شوند. این افراد نسبت به عدم اطلاع‌رسانی صحیح درباره برگزاری این انتخابات و حتی فراخوان برای اعلام کاندیداتوری اعتراض کرده‌اند.
این گروه که متشکل از برخی اعضای هیأت مدیره اتحادیه از جمله علی مغانی عضو هیأت مدیره،‌ حسین قنبرزاده بازرس اتحادیه،‌ عباس توکلی و ...هستند‌، اظهار کرده‌اند‌، اتحادیه می‌بایست از مدت‌ها پیش نسبت به این موضوع اطلاع‌رسانی می‌کرد. آن‌ها می‌گویند که حتی در پورتال اطلاع‌رسانی اتحادیه نیز هیچ خبری تا روز گذشته منتشر نشده است.
ابوالفضل ایمنی مدیر روابط عمومی اتحادیه صادرکنندگان چاپ می‌گوید: 15 تیرماه سال جاری مطابق قانون اتاق بازرگانی در روزنامه‌های کثیر‌الانتشار آگهی برگزاری انتخابات درج شد‌، همان زمان در سایت پیشین اتحادیه نیز این آگهی درج شد،‌ دوباره 30 آذر ماه سال جاری آگهی برگزاری انتخابات در روزنامه‌های کثیر‌الانتشار منتشر شده است. اکنون نیز انتخابات با حدود 12 نفر که اعلام کاندیداتوری کرده‌اند،‌ برگزار می‌شود و حدود 60 نفر در مجمع عمومی حضور خواهند داشت که حضور این افراد نشان می‌دهد که اطلاع‌رسانی به شیوه‌ای صحیح انجام شده است.
علی مغانی: هر سال از طریق نامه و تماس تلفنی در جریان قرار می‌گرفتیم
علی مغانی از اعضای هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ با اشاره به انتقاد از عدم اطلاع‌رسانی نسبت به برگزاری این انتخابات به تسنیم گفت: انتقاد من به این مربوط نمی‌شود که می‌خواستم در انتخابات شرکت کنم یا خیر‌، اما به صورت کلی باید اطلاع‌رسانی به شیوه‌ای قانونی،‌ صحیح و طبق روال گذشته انجام شود. نه اینکه بنده شنبه 14 دی ماه با یک پیامک متوجه شوم که انتخابات روز دوشنبه 16 دی ماه در اتاق بازرگانی برگزار می‌شود.
هیچ اطلاعی از 12 کاندید هیأت مدیره اتحادیه ندارم‌
وی با بیان این مطلب که هیچ اطلاعی از 12 کاندیدای هیأت مدیره اتحادیه ندارم‌، گفت:‌ من حتی فرصت کافی برای تهیه بلیط هواپیما جهت حرکت از مشهد به تهران و حضور در اتاق بازرگانی را پیدا نکرده‌ام‌، پس از این پیامک با دیگر دوستان از جمله آقای قنبرزاده و توکلی نیز تماس گرفتم و جالب اینجا بود که این دوستان نیز از ماجرا بی‌اطلاع بودند.
مغانی با اشاره به شیوه صحیح اطلاع‌رسانی گفت:‌ انتشار در روزنامه‌های کثیر‌الانتشار کافی نیست،‌ تا پیش از این روال به گونه‌ای بود که پس از انتشار در روزنامه‌ها نامه‌ای رسمی به افراد ارسال می‌شد و حتی با وجود ارسال نامه،‌ تلفنی نیز افراد را در جریان فراخوان کاندیداتوری و برگزاری انتخابات قرار می‌دادند.
وی ادامه داد:‌ طبق قانونی کسانی که قرار است کاندیدای حضور در هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان چاپ شوند،‌ باید توسط بازرسان اتحادیه مورد ارزیابی قرار گرفته و پرونده‌های آن‌ها از نظر مالی و ... بررسی شود،‌ این در حالی است که آقای قنبرزاده بازرس اتحادیه اساسا‌ً‌ از برگزاری انتخابات بی‌اطلاع بوده است.
مغانی افزود: تمام تلاش خود را خواهم کرد تا به احترام دعوتی که بسیار دیر انجام شده است،‌ در انتخابات اتحادیه شرکت کنم‌، البته در صورتی که بتوانم بلیطی تهیه کنم‌. قطعاً‌ مراتب اعتراض خود را نیز بیان خواهم کرد. ما با هیچ شخصی دشمنی نداریم‌، اما می‌خواهیم خواست جامعه صنفی چاپ محقق شود و افرادی در انتخابات پیروز شوند که از شایستگی‌های لازم برخوردار باشند.

منتشر شده توسط خبرگزاری تسنیم در تاریخ ۱۳۹۲ چهارشنبه ۱۸ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: