محسن بیگلری:
تاکنون کمیسیون صنایع به صنعت چاپ توجهی نداشته است


عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی صنعت چاپ را صنعتی پایه‌ای عنوان کرده و گفت: صنعت چاپ صنعتی مادر است و بی‌توجه‌ای به آن یعنی نادیده گرفتن تمامی صنایع، بودجه‌ این صنعت بسیار اندک است؛ تا جایی که به نظر می‌رسد عدم اختصاص این بودجه نیز لطمه‌ای بر پیکره صنعت چاپ وارد نمی‌کند.


محسن بیگلری در گفت‌وگو با اخبار چاپ وضعیت بیستمین دوره نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی را نسبت به دوره‌های گذشته مناسب‌تر ارزیابی کرده و بیان داشت: در بازدیدی که از بیستمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران داشتم بسیار خوشحال شدم‎، زیرا نمایشگاه امسال در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار پیشرفته‌تر شده است، امروز که قصد آمدن به این نمایشگاه را داشتم پیش‌بینی نمی‌کردم که با چنین تغییراتی رو‌به‌رو‌ شوم، فکر می‌کنم اقدامات مؤثر و مثبتی در این عرصه انجام شده است. البته این نمایشگاه هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه اندک صنعت چاپ گفت: ‌بودجه‌ای که به صنعت چاپ می‌دهند اگر نبود بهتر بود،‌ این بودجه تنها به صرف پایدار بودن این بخش داده می‌شود. با چنین بودجه‌هایی انجام کارهای اساسی بسیار سخت و مشکل و تا حدودی غیرممکن است. به بخش‌های زیادی از ردیف‌های بودجه معترضم، چراکه به صنایعِ زیادی کم توجهی شده است، بی‌توجهی به صنعت چاپ یعنی نادیده‌ گرفتن تمامی صنایع چراکه این صنعت به عنوان حلقه واسط بین تمامی صنایع عمل می‌کند.
بیگلری که تحصیلات تکمیلی خود را در گرایش کاغذ به پایان رسانده و پایان‌نامه‌ای با موضوع تخمین تقاضای کاغذ چاپ و تحریر ارائه کرده است، شناخت مناسبی از برخی مسائل مرتبط با صنعت چاپ دارد. وی در این خصوص اظهار کرد: با صنعت چاپ آشنایی کامل دارم، نبود آموزش کافی در این صنعت شرایطی را فراهم کرده که ما از توانایی‌های یک دستگاه‌های چاپ استفاده اندکی داشته باشیم،‌ شرایط به گونه‌ای است که ماشین ما قابلیت این‌را دارد که تا سرعت 100 کیلومتر در ساعت حرکت کند اما ما تا سرعت 10 بیشتر نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم، در چنین شرایط استفاده نکردن از آن ماشین خیلی بهتر است.
وی در ادامه تصریح کرد: این ضرورت باید وجود داشته باشد که تا زمانی که توانایی استفاده از وسیله‌ای را نداریم از آن استفاده نکنیم، اگر در حوزه آموزش مشکلات با تصویب قوانینی برطرف شود ما این آمادگی را داریم که با قانونگذاری به کمک این صنعت بیاییم. صنعت چاپ با تمامی صنایع در ارتباط است اما بودجه این صنعت بسیار کم است، پیگیر بودجه صنعت چاپ خواهم بود تا این رقم افزایش یابد.
بیگلری در پایان به موضوع عدم آشنایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صنعت چاپ اشاره کرده و افزود: تاکنون هیچ شناختی از صنعت چاپ در کمیسیون صنایع و معادن وجود نداشته است و مشکلات صنعت چاپ در این کمیسیون مطرح نشده است. اما بنده به اتفاق همکارانم در کمیسیون تمام سعی خود را معطوف این موضوع خواهیم کرد که مشکلات صنعت چاپ را در کمیسیون مطرح کرده و برای حل ‌آن در مجلس برنامه‌ریزی کنیم. حل مشکلات صنعت چاپ باید دغدغه تمام مسولان شود زیرا این صنعت با هیچ صنعتی قابل مقایسه نیست.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۳ دي


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: