مطالبات فعالان صنعت چاپ در شهرستان ها
چاپخانه ها نیازمند حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت اند


با توجه به این‌که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به فعالیت چاپخانه‌ها کاری ندارد، ضروری است که اداره‌های امور مالیاتی و صنعت، معدن و تجارت به ادارات زیرمجموعه خود، طی حکمی ابلاغ کنند تا سفارش‌های چاپی خود را به چاپخانه‌های داخل شهرستان زاهدان ارایه دهند.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، فریدون سرایانی، مدیر داخلی چاپخانه حبیب در زاهدان  عنوان کرد: با توجه به این‌که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به فعالیت چاپخانه‌ها کاری ندارد، ضروری است که اداره‌های امور مالیاتی و صنعت، معدن و تجارت به ادارات زیرمجموعه خود، طی حکمی ابلاغ کنند تا سفارش‌های چاپی خود را به چاپخانه‌های داخل شهرستان زاهدان ارایه دهند.

وی افزود: باید تامین نیازهای چاپی و اداری اهالی این منطقه بر پایه منابع بومی، در ابعاد صنعت چاپ این قلمرو و منابع انسانی بومی آن احیا ‌شود.

سرایانی گفت: تعداد چاپخانه‌های شهرستان زاهدان محدود است و مسوولان بازرگانی اجازه تشکیل اتحادیه چاپخانه‌داران در این شهرستان را نمی‌دهد. اکنون چاپخانه‌های زاهدان زیر نظر اتحادیه نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر اداره می‌شود.

وی ادامه داد: اتحادیه نوشت‌افزار از مشکلات چاپخانه‌داران بی‌اطلاع است زیرا کار آن‌ها توزیعی است نه تولیدی. همچنین سرمایه‌ها چاپخانه‌داران حدود 15 برابر بیش از سرمایه اعضای اتحادیه نوشت‌افزار است. بنابراین، مدیریت مناسب و مسلط به مقوله چاپخانه یکی از ملزومات اتحادیه چاپخانه‌داران به شمار می‌آید.

مدیر داخلی چاپخانه «حبیب» برای بهبود شرایط چاپخانه‌داران زاهدان با اشاره به فعالیت رایانه‌ای و نرم‌افزاری اداره‌ها، عنوان کرد: به دلیل وجود روابط میان ادارات و چاپخانه‌های سایر استان‌ها‌، اکنون چاپخانه‌های استان سیستان و بلوچستان رو به ورشکستگی‌اند.

وی افزود: به نظرم اگر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کارهای چاپی را بر اساس ورق و دستگاه‌های چاپ میان چاپخانه‌های این منطقه توزیع کند، فعالیت عادلانه میان چاپخانه‌های استان سیستان و بلوچستان شکل خواهد گرفت.

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۲۶ آذر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ بيست و ششم آذرکلیدها : صنعت چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: