توسط محمدحسین قاسمی افشار
پیشرفت‌های فناوری در مرکب‌های چاپ» ترجمه می‌شود


محمدحسین افشار، مولف پیشکسوت چاپ از گردآوری و ترجمه کتاب «پیشرفت‌های فناوری در مرکب‌های چاپ» با همکاری دکتر محمدحسین محمدلو خبر داد./



به گزارش اخبار چاپ به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمدحسین قاسمی افشار با اعلام این خبر، اظهار کرد: این کتاب به دستاوردهای نوین کارخانه‌های مرکب‌سازی برای تولید فناوری‌های نوین در این حوزه اختصاص دارد.

وی افزود: کیفیت تمام مرکب‌هایی که در سال‌های اخیر توسط کارخانه‌ها تولید شده‌است در آزمایشگاه‌های مجهز این کارخانه‌ها، آزمایش و بررسی شده و پس از فروش در ارتباط با مصرف‌کنندگان، کیفیت آن‌ها بر روی دستگاه‌های مختلف ارزیابی می‌شوند.

افشار با بیان این‌که نتایج پژوهش محققان کارخانه‌های مرکب‌سازی و کارکرد هر مرکب پس از فروش در قالب کتابچه‌ای کوچک منتشر می‌شود، اظهار کرد: راهکارهای برطرف کردن مشکلات احتمالی مرکب‌ها در دستگا‌ه‌ها و ماشین‌آلات چاپ از دیگر مطالب این کتاب به شمار می‌آید.

وی ارایه مبحثی درباره مشکلات زیست‌محیطی مرکب‌های چاپ را دیگر سرفصل این کتاب معرفی کرد و گفت: در مرکب‌های جدید تلاش شده است مشکلات زیست محیطی مواد افزودنی این ماده را برطرف کنند، زیرا این مواد برای کارگران و محیط زیست به شدت ضرر دارد.

افشار با بیان این‌که کتاب حاضر، 10 فصل دارد، یادآور شد: در هر فصل یکی از انواع مرکب‌هایی که در چاپ افست و لیتوگرافی استفاده می‌شوند، به‌صورت تشریحی معرفی شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به مرکب‌های چاپ بدون آب، مرکب‌های چاپ افست لترپرس، مرکب‌های چاپ فلکسوگرافی،‌ مرکب‌های چاپ گراور، مرکب‌های چاپ اسکرین، مرکب‌های بسته‌بندی، مرکب‌های چاپ الکتروگرافیک، مرکب‌های چاپ امنیتی و... اشاره کرد.

به گفته وی، مراحل ترجمه و ویرایش کتاب تا پایان سال به پایان می‌رسد و به دلیل حمایت‌نشدن‌ از سوی ناشران و سازمان‌های دولتی به صورت مولف‌ناشر منتشر خواهد شد.

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۲ يکشنبه ۱۷ آذر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ هفدهم آذرکلیدها : محمدحسین قاسمی افشار ترجمه


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: