سیدعباس صالحی:
باید از تجربیات مدیران گذشته استفاده شود


معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد با تقدیر از عملکرد احمد علمشاهی مدیر کل سابق دفتر امور چاپ، به ویژگی‌های محمودرضا برازش، مدیرکل جدید دفتر امور چاپ اشاره کرد و یادآور شد: استفاده از حضور آقای برازش می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات صنعت چاپ کشور باشد.


به گزارش اخبار چاپ، مراسم تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعدازظهر امروز 10 آذر با حضور سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی این وزارتخانه و نیز روسای اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، انجمن پیشکسوتان صنعت چاپ و جمعی از مدیران قبلی دفتر امور چاپ در تالار اجتماعات دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد.
سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای سخنانش با اشاره به نقش صنعت چاپ در اقتصاد جهانی به بایسته‌های این صنعت در عرصه داخلی پرداخت و گفت: در دوره کوتاهی که آقای علمشاهی در دفتر امور چاپ فعالیت می‌کردند، فضای خوبی برای صنعت چاپ شکل گرفت. به هر حال ایشان در یک شرایط نامطمئن و مضطرب، سکان چاپ را به دست گرفت و شاید به راحتی کسی این مسئولیت را در آن زمان تقبل نمی‌کرد.
وی عملکرد علمشاهی در دفتر امور چاپ را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: آقای علمشاهی وقتی وارد این حوزه شد با حسن سلوک و قدم‌های خوبی که برداشت، موجب شد که گام‌های رو به جلویی برداشته شود؛ مسیری که فاصله زیادی با گذشته داشت. در مدت کوتاهی که بنده خدمت ایشان بودم، جز خوبی از ایشان ندیدم و به همین جهت ایشان را رها نمی‌کنم.
معاون فرهنگی وزیر ارشاد ادامه داد: ممکن است آرایش یک تیم گاهی توسط مربی آن عوض شود، اما بنده نسبت به حفظ نیروهای با کیفیت تحفظ دارم. من اعتقاد دارم استعدادهای انسانی، استعدادهای حداکثری است و لذا با همه دوستانی که کار کرده ام، کار خواهم کرد و استعدادهایی که هست، حفظ خواهد شد؛ چرا که متاسفانه یکی از ضربه‌هایی که کشور ما خورده است، از گسست مدیریتی بوده است.
صالحی که در جلسه تودیع علمشاهی، وی را به عنوان مشاور معاونت امور فرهنگی منصوب کرد، سخنانی هم درباره محمودرضا برازش، مدیرکل جدید دفتر امورچاپ گفت و یادآور شد: آقای برازش دارای تجربه‌های خوبی در حوزه چاپ و نشر و آموزش‌های این عرصه است.
ایشان به ده‌ها کشور سفر کرده و چندین سال در حوزه‌های چاپ و نشر تدریس کرده و دارای ده‌ها کتاب تالیفی است. این مسئله مرا به این نتیجه رساند که با توجه به اینکه حوزه چاپ نیاز به یک جهش کوتاه مدت دارد، من به این باور رسیدم که مسئولیت این حوزه را به آقای برازش واگذار کنم که خوشبختانه ایشان هم با روی گشاده این پیشنهاد را پذیرفت.
صالحی اضافه کرد: طبیعتاً کارهای خوبی که تاکنون انجام شده و کارهای خوبی که در حال تداوم است، ادامه می‌یابد. نگاه وزارت ارشاد در دوره جدید به واگذاری‌ها و فراهم‌سازی بخش‌های خصوصی و تشکل‌های صنفی است. من مطمئنم همکارانم در دفتر امور چاپ به فکر صنعت چاپ خواهند بود تا این صنعت بتواند جایگاه خودش را کسب کند.
صالحی در پایان سخنانش اظهار امیدواری کرد، محمودرضا برازش سال آینده در گزارشی که از وضعیت یک ساله این صنعت ارائه خواهد داد، به نکات مهم و مثبتی در این خصوص رسید

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ دوشنبه ۱۱ آذر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ يازدهم آذرکلیدها : سیدعباس صالحی دفتر امور چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: