مدیرعامل PTC:
امیدوارم بنیاد نوریانی تاسیس شود


توسعه و پیشرفت در جهان امروز و به تبع آن در حوزه صنعت چاپ، نیازمند بهره‌مندی و استفاده از کلیه امکانات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود است. بدیهی است برخی از منابع انسانی، مالی، تحقیقاتی و علمی کشور ما در خارج از کشور مستقر شده و با سیاستگذاری صحیح و ایجاد انگیزه‌های حقیقی می‌توان از این پتانسیل‌ها استفاده کرد. حاذقی‌نژاد، از جمله سرمایه‌های انسانی، علمی و تجربی کشور است که تجربه سال‌ها زندگی در کشور توسعه یافته آلمان را در کارنامه خود دارد.


حاذقی نژاد مدیرعامل شرکت (PTC printing trade center) فرانکفورت آلمان است. وی در گفتگو با خبرنگار اخبار چاپ به دلایل شکل‌گیری ایده طراحی سکه‌های یادمان نوریانی پرداخته و گفت: من سال‌ها به عنوان مدیر فنی و سفارشات در مجموعه مرحوم نوریانی فعالیت می‌کردم. به همین دلیل شناخت فراوانی از ایشان داشته و دارم. در نتیجه با ایده‌ها و ایده‌آل‌های ایشان نیز به خوبی آشنا بودم. لذا زمانی که متوجه شدم جشنواره ملی صنعت چاپ ایران قصد دارد تا تقدیر مناسبی از فعالان عرصه این صنعت داشته باشد و از آن جهت که نسل جدید صنعت چاپ کشور آشنایی چندانی با مرحوم نوریانی ندارند، تصمیم گرفتم فعالیتی را انجام بدهم تا نام نوریانی به عنوان یکی از اصلی‌ترین بنیان‌گذاران صنعت چاپ مدرن در ایران باقی مانده و شناخته شود.

مدیرعامل PTC در ادامه به روند طراحی و ساخت این سکه‌ها اشاره کرده و اظهار داشت: تصمیم داشتم تا یادمان نوریانی در سطح ملی مشابه جایزه نوبل در ابعاد بین‌المللی باشد. از این رو تلاش کردم تا این سکه‌ها در همان ضرابخانه‌ای ضرب شود که نشان‌های یادبود نوبل ضرب می‌شوند. علیرغم فرصت محدودی که در اختیار داشتم، این مهم انجام گرفت و سکه‌های نوریانی در همان محلی تولید شد که یادمان نوبل طراحی و تولید می‌شود.

حاذقی‌نژاد، استفاده از این یادمان‌ها را امری مهم در عرصه تولید علم و ارتقاء کیفیت و استانداردهای محصولات چاپی دانسته و تصریح کرد: این نوع یادمان‌ها می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد انگیزه میان فعالان صنعت چاپ کشور به منظور ارتقاء و پیشرفت آثار و محصولات چاپی داشته باشد.

وی افزود: بدیهی است در جهان امروز نمی‌توان بدون تکیه بر بن‌مایه‌های علمی و استفاده از ظرفیت‌های فنی و تخصصی روزآمد به ارتقاء کیفیت محصولات اندیشید. لذا اعطای چنین نشان‌هایی می‌تواند زمینه‌های لازم به منظور استفاده بهینه واحدهای صنعتی از فناوری‌ها و توانمندی‌های علمی را ایجاد نماید.

حامی نشان مرحوم نوریانی در پایان از تأسیس بنیاد نوریانی در ایران خبر داده و بیان کرد: بنا به دلایل متعدد و از جمله آشنایی نسل جوان با مرحوم نوریانی، ارتقاء سطح علمی صنعت چاپ کشور، کمک به صنعت بسته‌بندی و... تصمیم داریم تا مركزی یا بنیادی را به نام « مرحوم نوریانی» در داخل ایران تأسیس کنیم. این بنیاد در آینده تصمیم‌گیری در خصوص اعطای نشان نوریانی را به برترین واحدهای چاپ و بسته بندی كشور برعهده خواهد داشت. همچنین اقدامات آموزشی، پژوهشی و علمی از دیگر برنامه‌ها و اهدافی است که برای این بنیاد در نظر گرفته شده است.


منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ چهارشنبه ۶ آذر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ ششم آذرکلیدها : حاذقی نژاد نوریانی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: