گمانه‌زنی‌ها به حقیقت پیوست
صندلی مدیرکل دفتر چاپ و نشر در اختیار برازش


برازش نامی آشنا برای اهالی صنعت چاپ ایران است. وی که دانش‌آموخته رشته مهندسی کشاورزی در مقطع کارشناسی ارشد است، بیش از بیست سال سابقه فعالیت در حوزه‌های مختلف چاپ و نشر را در کارنامه خود دارد.


اخبار چاپ: دامنه تغییرات دولت یازدهم به دفتر امور چاپ هم رسید. طی هفته‌های گذشته گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر جابجایی علمشاهی و جایگزینی محمودرضا برازش در برخی رسانه‌ها و محافل صنعت چاپ کشور شکل گرفته بود. گمانه‌هایی که سرانجام به حقیقت پیوست و آمدن برازش و رفتن علمشاهی از دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رنگ واقعیت به خود گرفت.

یک منبع آگاه در گفتگو با اخبار چاپ از قطعی شدن جایگزینی محمودرضا برازش به جای احمد علمشاهی در دفتر امور چاپ خبر داد. محمودرضا برازش پس از گذشت نزدیک به یک دهه اقامت در مشهد به عنوان مدیرعامل شرکت به‌نشر، به پایتخت بازگشته و قرار است سکان هدایت صنعت چاپ کشور را برعهده بگیرد.

برازش نامی آشنا برای اهالی صنعت چاپ ایران است. وی که دانش‌آموخته رشته مهندسی کشاورزی در مقطع کارشناسی ارشد است، بیش از بیست سال سابقه فعالیت در حوزه‌های مختلف چاپ و نشر را در کارنامه خود دارد.

از سوابق برازش می‌توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

ـ اولین مدیرعامل و عضو مؤسس خانه کتاب (در زمان وزارت مهندس میرسلیم)
ـ اولین مدیر مسئول کتاب هفته
ـ مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران (تا سال 1374)
ـ عضو هیات مدیره مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران (به طور متناوب)
ـ مدیرعامل مؤسسه به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)
ـ مدیرعامل چاپخانه آستان قدس رضوی
ـ عضو هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های ناشران کل کشور

محمودرضا برازش طی سال‌های گذشته اقدامات مؤثر و قابل اعتنایی را به طور مشخص در حوزه صنعت چاپ انجام داده است. از آن جمله می‌توان به فعالیت‌هایی نظیر راه‌اندازی رشته چاپ در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه امام رضا، حمایت و دعوت از میهمانان خارجی در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی کشورهای عضو اکو (پکو) در سال 2009 و حمایت از دومین دوره مدیریت چاپ (پرینت پروموشن) در سال 1389 اشاره کرد.

امید است حضور محمودرضا برازش در سمت مدیرکل دفتر امور چاپ زمینه‌های لازم به منظور توسعه و بهبود شرایط این صنعت استراتژیک کشور را ایجاد نماید.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۵ آذر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ پنجم آذرکلیدها : محمودرضا برازش دفتر امور چاپ


مجتبی ظریف تبریزیان امید

انتصاب جدید را تبرک در پناه حق





نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: