سید عباس صالحی :
صنعت چاپ عربستان و ترکیه از ایران پیشی گرفته است


در حالی که امروز سهم صنعت چاپ و تنوعی که محصولات چاپی و ... دارد، فراوان است، اما بخش سنتی آن را باید در بخش کتاب و نشریه دید، اما بخش وسیع آن فرآورده‌های متنوعی که در فضای جهانی شکل می‌گیرد و ما متاسفانه صنعت چاپ را در فضای منطقه و چشم‌اندازی که باید در منطقه اول باشیم، نداشته و با رتبه‌های خاورمیانه فاصله دارم و ترکیه و عربستان از ما پیشتر است.
به گزارش اخبار سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری که با حضور خبرنگاران حوزه چاپ و نشر برگزار شد , درباره نداشتن دستگاه‌های چاپ مدرن و عدم انتشار قرآن‌هایی از این طریق، گفت:‌ در بحث چاپ متاسفانه یک مشکل وجود دارد. از یک طرف نام صنعت بر آن نهاده می‌شود و می‌گویند وزارت صنعت بر عهده دارد از طرفی چون ارشاد حوزه فرهنگ را دارد، وابسته است، در این لابه‌لا این صنعت مظلوم شده است.

 وی با اشاره به نقش صنعت چاپ در کشورهای منطقه افزود : در حالی که امروز سهم صنعت چاپ و تنوعی که محصولات چاپی و ... دارد، فراوان است، اما بخش سنتی آن را باید در بخش کتاب و نشریه دید، اما بخش وسیع آن فرآورده‌های متنوعی که در فضای جهانی شکل می‌گیرد و ما متاسفانه صنعت چاپ را در فضای منطقه و چشم‌اندازی که باید در منطقه اول باشیم، نداشته و با رتبه‌های خاورمیانه فاصله دارم و ترکیه و عربستان از ما پیشتر است.

معاون امور فرهنگی خاطر نشان کرد : اگر ما به صنعت چاپ توجه کنیم اتفاقات بسیاری می‌افتد که یکی از بحث‌های آن انتشار قرآن است. صنعت چاپ اشتغال‌آفرین و در‌آمدزا توجه شود، می‌تواند اقدامات فراوانی صورت گیرد. امروزه اتهامات بسیاری به ما شیعیان می‌زنند اما در این صورت و با پیشرفت این صنعت ایران قرآن را منتشر کرده که یکی از مزایای پویا شدن صنعت چاپ است.
منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۲ چهارشنبه ۲۹ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ بيست و نهم آبانکلیدها : سید عباس صالحی چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: