علمشاهی:
ظرفیت‌های صنعت چاپ کشور فراتر از فعالیت‌های اتحادیه صادرکنندگان است


یکی از مهم‌ترین اخباری که این روزها به گوش می‌رسد، خبر آغاز به کار کارگروه‌های شورای سیاستگذاری صنعت چاپ است. از هفته گذشته کارگروه‌های حقوقی و تحول در قوانین صنعت چاپ، توسعه تجارت و کارآفرینی و آموزش، سنجش و پژوهش فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند. موضوعی که علمشاهی با خبرنگار فارس در میان گذاشته است.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری فارس، احمد علمشاهی، مدیرکل دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان دیدگاه‌های خود درباره چگونگی آغاز به کار کارگروه‌های تخصصی شورای سیاستگذاری صنعت چاپ و فعالیت اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ کشور پرداخته و اظهار داشت: در دفتر امور چاپ وزارت ارشاد همواره نیازمند همکاری متقابل با تشکل‌های این صنعت برای رفع مشکلات و معضلات هستیم و در این راستا اتحادیه صادرکنندگان تاحدودی همکاری‌هایی صورت داده که منجر به شناخت بخش صادراتی این صنعت گشته است.
مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برپایی کارگروه‌های چاپ، گفت: با توجه به نظر معاون فرهنگی وزارت ارشاد مبنی بر استفاده از نظرات صاحبنظران و تشکل‌های صنفی در تصمیمات وزارتخانه و حل مشکلات این صنعت، مقرر شد که کارگروه‌های تخصصی شورای سیاستگذاری مجدداً فعال‌سازی شود که با توجه به این نظر سه کارگروه در حال حاضر کارشان را آغاز کرده‌اند که چهارشنبه هفته گذشته کارگروه حقوقی و تحول در قوانین صنعت چاپ برپا شد و امروز کارگروه تجارت و کارآفرینی برگزار می‌شود و فردا نیز کارگروه آموزش، سنجش و پژوهش تشکیل خواهد شد.
وی اضافه کرد: این سه کارگروه تلاش دارند تا راهکارهایی را برای حل کوتاه مدت و بلند مدت مشکلات و چالش‌های صنعت چاپ اتخاذ کنند.

علمشاهی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با برخی از اعضای هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران، گفت: در نشست‌هایی که با هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان داشتیم، پیشنهاد شد که از این پس در جشنواره ملی صنعت چاپ، صادرکننده نمونه را معرفی کنیم که از چهاردهمین جشنواره ملی صنعت چاپ این مهم تحقق خواهد یافت.
علمشاهی ادامه داد: انتظار می‌رود که اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ نقش مؤثری را در معرفی توانمندی صادرات ایران در منطقه و جهان انجام دهد، که با توجه به آن در دو نمایشگاه چاپ و بسته‌‌بندی امارات و پاویون ملی صنعت چاپ جمهوری اسلامی ایران حضور داشته و توانسته است گام خوبی را در این راستا بردارد اما با این حال ظرفیت ایران فراتر از این بحث‌ها است که امیدواریم شاهد شکوفایی هر چه بیشتر این اتحادیه در آینده باشیم.
وی افزود: با توجه به عضویت اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران در کارگروه تجارت و کارآفرینی امیدواریم شاهد نقش مؤثرتر این اتحادیه در ارائه دیدگاه‌های بخش صادراتی صنعت چاپ و تأثیر آن در تصمیمات شورای سیاست‌گذاری چاپ باشیم.

منتشر شده توسط خبرگزاری فارس در تاریخ ۱۳۹۲ يکشنبه ۱۹ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: