سازمان فرهنگی هنری شهرداری به مناسبت هفته كتاب
راه اندازی 10 فرهنگسرای موقت کتاب


10 فرهنگسرای موقت كتاب از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و به مناسبت ایام بیست و یكمین دوره هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران برپا می شود.


به گزارش اخبار چاپ و به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیست و یكمین دوره هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران، ویژه برنامه فرهنگسرای موقت کتاب به صورت سالانه در ایام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار می شود و چهارمین دوره این برنامه هم زمان با بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلای تهران برگزار شد.

با توجه به رویکرد مناسبتی این فرهنگسرا به کتاب و کتابخوانی و هم خوانی آن با برنامه های هفته کتاب، 10 فرهنگسرای موقت كتاب در 10 نقطه شهر تهران برپا می شود.

بر این اساس فرهنگسراهای موقت كتاب در میدان انقلاب اسلامی، چهار راه ولیعصر (عج)، پل سیدخندان، میدان آزادی، میدان صادقیه، میدان پونک، میدان تجریش، میدان صنعت، تهرانپارس و میدان نبوت (هفت حوض) برپا خواهد شد.

برگزاری کارگاه های 10 دقیقه ای مهارت های مطالعه (تندخوانی، دقیق خوانی، مدیریت زمان و برنامه ریزی و خلاصه برداری)، کلینیک مشاوره کتاب (معرفی کتب و سیر مطالعاتی در حوزه های مختلف داستان، تاریخی، کودک، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، اهل بیت (ع) و ...)، معرفی نویسندگان و کتاب های برتر حوزه های مشخص شده، بلوتوث کتاب های الکترونیکی، مسابقه پیامکی، نگار گذر با موضوع کتاب، غرفه فروش کتاب با موضوع محرم و صفر، مسابقه نویسندگی و تولید کتاب کودک و تحویل به منطقه، برپایی ایستگاه دریافت كتاب های اهدایی مردم، استقرار كامیونت های كتابخانه سیار، برپایی غرفه نقاشی، سرگرمی، مسابقه فرهنگی و كتابخوانی برای كودكان و نوجوان و معرفی کتابخانه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری از جمله برنامه های ایران فرهنگسراهای موقت كتاب خواهد بود.

فرهنگسراهای موقت كتاب از تاریخ 27 آبان تا 1 آذرماه به صورت روزانه و طی 8 ساعت وی‍ژه برنامه های خود را ارائه خواهند داد.

بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «کتاب آینه فرهنگ و فرزانگی» از 25 آبان ماه تا 2 آذر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.


منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ شنبه ۱۸ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: