ابوالحسنی خبر داد
صدور مدرک تحصیلی كاردانی تا دكتری برای اهالی صنعت چاپ


نایب رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران از صدور مدرک تحصیلی معادل برای اهالی صنعت چاپ طی هفته‌های آتی خبر داد.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری فارس احمد ابوالحسنی، نایب رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران بیان داشت: طبق اساسنامه انقلاب فرهنگی که برای هنرمندان، موسیقی‌دانان و هنرپیشه‌ها مدرک معادل صادر می‌شود این اتحادیه به دنبال آن بود که برای صنف لیتوگرافان چنین کاری را انجام دهد که مؤفق شدیم با شرکتی که نمایندگی از طرف دانشگاه تهران دارد، از این مهم برخوردار شویم.

وی اضافه کرد: روز چهارشنبه جلسه‌ای برپا شد که به توافق‌های اولیه رسیدیم که بتوانیم برای اعضای صنف لیتوگراف، مدرک معادل دریافت کنیم که این خبر خوبی برای صنف لیتوگرافان به شمار می‌رود.

ابوالحسنی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه از چه زمانی اجرایی می‌شود، ادامه داد: از گذشته شورای انقلاب فرهنگی چنین قانونی را داشت اما ما می‌خواستیم از آن طریق پیگیری شود که در گذشته توافق‌های اولیه با علی اسماعیلی، معاون سابق معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد که با جلسه‌ای که با سیدعباس صالحی، معاون جدید ارشاد داشتیم، این مهم مطرح و قرار شد تا آیین‌نامه مربوطه تغییر کرده و اهالی صنعت چاپ هم مشمول این قانون شوند.

وی افزود: علاوه بر ارشاد، از جای دیگر نیز پیگیر این قضیه بودیم که در نهایت مؤفق شدیم با دانشگاه تهران این قضیه را سر و سامان دهیم، کار از لحاظ اجرا تقریباً قطعی شده است اما چه زمان برای ارائه مدارک فراخوان زده می‌شود، هنوز باقی‌مانده است و منتظریم با چندین نفر این کار صورت گیرد که پس از اطمینان آن را اعلام عمومی کنیم.

عضو شورای سیاستگذاری صنعت چاپ گفت: کل مسائل مربوط به اخذ مدرک به اتمام رسیده است، اما برای اینکه بدانیم چه شاخص‌هایی و چه امتیازی برای آن لحاظ می شود، آزمونی از چند نفر از اهالی صنعت چاپ گرفته شده که آنها حداقل دارای مدرک دیپلم هستند تا بتوانند مدارک بالاتری را اخذ کنند.

وی با بیان اینکه اعضای صنف چاپ با مراجعه به اتحادیه لیتوگرافان تهران می‌توانند از این مهم برخوردار شوند، اضافه کرد: اولین شرایط اخذ مدرک این است که باید متقاضیان دارای مدرک تحصیلی دیپلم باشند تا بر مبنای امتیازات کسب شده مدرک تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای آنها صادر شود.

ابوالحسنی ادامه داد: در این راستا اگر افرادی دارای امتیاز اندک برای اخذ مدرک باشند، کلاس‌هایی در اتحادیه لیتوگرافان برپا می‌شود که مدرک آن از سوی دانشگاه تهران صادر می‌شود یعنی ما زیر مجموعه دانشگاه تهران هستیم.

وی افزود: اتحادیه لیتوگرافان در حال حاضر به برنامه‌ریزی کلاس‌ها و محتوای آموزشی می‌پردازد تا برنامه‌های تدریسی ما منطبق با برنامه‌های دانشگاه تهران باشد.

منتشر شده توسط فارس در تاریخ ۱۳۹۲ چهارشنبه ۱۵ آبان


علي جباري

اگه اين موضوع صحت داشته باشه كه خيلي خوبه . ولي فكر نكنم دانشگاه تهران به اين سادگي زير بار هم چين چيزي بره .
مهرناز مصدقي

اين آقا بابا خيلي خالي بنده ، چند تا خبر ديگه اينجوري داده بود . من زنگ زدم اصلا كسي تو اتحاديه شون جواب نميداد . الان من گرافيستم خواستم برم ازشون مجوز بگيرم اصلا نميدونستن چي كار بكنن . يه جاي درب و داغون بود . ميانگين سني 100 سال . حالا اينا بيان دكترا به ما بدن ؟ سر كاريه
علي ن

فكر كنم دروغ سيزده باشه كه آقاي ... زودتر اعلام كرده اين بابا خودش ديپلم به زور داره ، اصلا ميفهمه مدرك دكترا يعني چي . مردم 5 سال زور ميزنن قبول شن ، 5 سال هم طول ميكشه تز بدن . مگه دانشگاه تهران كشكه شتر در خواب بيند پنبه دانه گهي لف لف خورد گه دانه دانه . حتما چند وقت ديگه با يه سري دكتر تو ليتوگرافا سر و كار خواهيم داشت
عليرضا س

آقايان مواظب باشن كه مثل يه رييس اتحاديه ديگه به دليل كه مدرك تقلبي دكترا سرشون رو نتراشن و در انظار مضحكه نشن . باز اينا خوبن ميخوان دكترا بدن . اون بنده خدا كه مدرك ديپلم جعل كرده بود
م.ن

اين خبر كه تكذيب شد توسط معاون آموزشي دانشگاه تهران . چرا تكذيبيه اش رو نميزنيد ؟





نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: