محمد بیطرفان خبر داد :
جمعی از اهالی چاپ با معاون فرهنگی وزیر ارشاد دیدار کردند


معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد، شکل‌گیری انجمن علمی در حوزه صنعت چاپ را سرمایه گران قدری برای آن صنعت دانست و گفت: ارتقای جایگاه صنعت چاپ مستلزم اتکا به دانش و تفکر علمی و پژوهشی است.
 

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری فارس محمد بیطرفان درباره دیدار این انجمن با معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان داشت: نمایندگانی از اعضای هیأت مؤسسان انجمن علمی فناوری چاپ ایران روز دوشنبه 13 آبان با سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کردند که در این دیدار علاوه بر بنده، حسین پرستش و علی‌اکبر یوسفی از اعضای هیأت مؤسسان این انجمن حضور داشتند.

وی اضافه کرد: در این دیدار گزارش مبسوطی از نحوه شکل‌گیری انجمن علمی فناوری چاپ ایران، کلیات و اهداف این انجمن را به این مقام مسئول ارائه و وظایف، فعالیت‌های آتی، انواع و شرایط عضویت، گروه‌ها و کمیته‌های علمی این انجمن را تشریح کردم.

بیطرفان ادامه داد: از قابلیت‌ها و توانمندی‌های انجمن علمی فناوری چاپ ایران می‌توان به برنامه‌ریزی و تلاش برای انتقال دانش فنی چاپ، بومی سازی بخش‌هایی از تکنولوژی صنعت چاپ و برپایی دوره‌های تربیت مدرس و استاد و تدوین برنامه‌های بلند مدت و راهبردی در راستای تحقق سند چشم‌انداز، نقش‌آفرینی در دیپلماسی علمی حوزه صنعت چاپ، برگزاری کنگره و کنفرانس‌های علمی، انتشار مجله علمی _ پژوهشی و برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با مراکز آکادمیک بین‌المللی اشاره کرد.

وی افزود: در پایان این جلسه انجمن علمی فناوری چاپ ایران، پیشنهاداتی را در خصوص ارتقای جایگاه صنعت استراتژیک چاپ و همکاری سازنده با شورای سیاست‌گذاری و کارگروه‌های صنعت چاپ ارائه و اعلام آمادگی کرد.

بیطرفان بیان کرد: این انجمن به منظور گسترش و تأثیرگذاری هر چه بیشتر و جامعیت بخشیدن به جشنواره ملی صنعت چاپ پیشنهاداتی را به معاون امور فرهنگی ارشاد بیان کرد که از جمله آنها می‌توان به افزودن بخش‌هایی به این جشنواره همانند انتخاب طرح‌های پژوهشی برتر، پژوهشگران نمونه، اساتید و دانشجویان نمونه و برتر، پایان‌نامه‌های برتر اشاره کرد چراکه این انجمن آمادگی کامل دارد تا نسبت به تدوین شاخص‌های این انتخاب‌ها با هماهنگی دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کرده و مسئولیت این بخش از مسابقات را بر عهده بگیرد.

وی بیان کرد: بعد از سخنان بنده، علی‌اکبر یوسفی عضو هیأت علمی و رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، ضمن اشاره به تأسیس رشته علو و فناوری چاپ در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، بر تعامل سازنده و همکاری هر چه بیشتر انجمن با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علی‌الخصوص دفتر امور چاپ و متولیان این صنعت تأکید کرد.

بیطرفان عنوان کرد: در ادامه این جلسه حسین پرستش، عضور هیأت علمی و رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه علم و فرهنگ و یکی از چاپخانه‌داران کشور، نکاتی را در خصوص ضرورت تغییر رویکردهای سنتی نسبت به صنعت چاپ و توجه به موضوعات علمی، پژوهشی و تکنولوژی صنعت چاپ بیان کرد.

بنیانگذار انجمن علمی فناوری چاپ ایران گفت: در این جلسه سپس سیدعباس صالحی، ایده تأسیس و راه‌اندازی انجمن علمی فناوری چاپ ایران را یک فکر اساسی و جدی دانست و تولد آن را گامی امیدآفرین و رو به جلو در حوزه صنعت چاپ برشمردند.

وی اضافه کرد: معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار شکل‌گیری انجمن علمی در حوزه صنعت چاپ را سرمایه گران قدری برای آن صنعت دانست و بر داشتن تأثیرات فرهنگی آتی آن تأکید کرد، همچنین صالحی در این جلسه بیان کرد که متکی بودن به دانش و تفکر علمی و پژوهشی و همچنین ایجاد فضای علمی در این حوزه، منجر به ارتقای جایگاه آن خواهد شد.

بیطرفان بیان کرد: در این جلسه معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن آرزوی موفقیت روزافزون برای این تشکل علمی نوظهور، اظهار امیدواری کرده که این انجمن بتواند سرپل‌هایی را در میان صنعت و دانشگاه و دولت ایجاد کند.

منتشر شده توسط فارس در تاریخ ۱۳۹۲ چهارشنبه ۱۵ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ پانزدهم آبانکلیدها : بيطرفان انجمن علمي صنعت چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: