در مراسم رونمایی از کتاب طلوع مهر
غلامحسین امیرخانی و احمد فلسفی سخنرانی می‌کنند


با همکاری موسسه فرهنگی هنری صبا، انتشارات آبان و موسسه نور و نگار، کتاب «طلوع مهر» شامل آثاری نفیس از سه نسل استادان خوشنویسی معاصر ایرانی رونمایی خواهد شد.



به گزارش اخبار چاپ و به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، آئین رونمایی این کتاب با همکاری انتشارات آبان (ناشر مجموعه طلوع مهر) و موسسه فرهنگی نورونگار (نگارخانه آیرین) در تالار ایران با حضور استادان و پیشكسوتان ادب و هنر ایران و با سخنرانی استادان غلامحسین امیرخانی و احمد فلسفی برگزار می‌شود. همزمان با این مراسم نگارخانه صبا و لرزاده موسسه صبا به مدت دو هفته میزبان نمایشگاهی از آثار استادانی است كه «طلوع مهر» را جلوه‌گاهی از ذوق و خلاقیت خود در عرصه خوشنویسی كرده‌اند.

گفتنی است این کتاب دربرگیرنده آثاری است كه چهار سال پیش در موسسه صبا به نمایش درآمده بود و نیز شامل آثار جدیدتر و ارائه نشده از این اساتید خواهد بود. «طلوع مهر» نام‌های نفیسی از تبار خوشنویسان صاحب نام و شناخته شده ایران را در خود بازمی‌تابد. غلامحسین امیرخانی، یداله كابلی، محمد سلحشور، زنده یاد واشقانی فراهانی، قلیزاده شیرازی، احمد فلسفی، محمد حیدری، جواد بختیاری و ... از این جمله‌اند.

آثار چاپ شده در این مجموعه شامل 4 خط: نستعلیق، شكسته نستعلیق، نسخ، ثلث و نیز نمونه‌هایی از نقاشیخط، به روایت 55 استاد صاحب سبك و شناخته شده این هنر اصیل و كهن است كه در فرم‌بندی‌ها و فضاهای متنوع، كرسی‌بندی‌ها و قالب‌های متفاوت و پرشماری ارائه شده‌اند. به لحاظ موضوعی و محتوایی نیز گستره وسیعی از مضامین از آیات، احادیث، حكمت‌ها، اشعار و سخنان بزرگان ایرانی از فردوسی و مولانا و حافظ تا شاعران معاصر كشورمان در این گنجینه به چشم می‌خورد.

مراسم رونمایی از کتاب «طلوع مهر» چهارشنبه 8 آبان ، ساعت 15:30 در خیابان ولیعصر، تقاطع طالقانی، شماره 1552، فرهنگستان هنر ، تالار ایران برگزار خواهد شد.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ دوشنبه ۶ آبان
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ ششم آبانکلیدها : طلوع مهر مؤسسه فرهنگی هنری صبا


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: