مدیر اجرایی نمایشگاه کتاب فرانکفورت:
چاپ افست همواره با اهمیت خواهد ماند


مدیر اجرایی بزرگترین نمایشگاه کتاب جهان در خلال یک میزگرد تخصصی که در جریان نمایشگاه کتاب فرانکفورت تشکیل شده بود، بر اهمیت و نقش غیرقابل انکار چاپ افست تأکید کرد.


به گزارش سرویس بین‌الملل اخبار چاپ، مارکوس دوهل (Markus Dohle) در نخستین حضور رسمی خود در مجامع عمومی پس از ادغام شرکت‌های پنگوئن و رندوم هاوس در ماه ژوئیه به عنوان مدیر اجرایی نمایشگاه کتاب فرانکفورت حاضر شد.

دوهل که در جریان برگزاری این نمایشگاه در یک میزگرد تخصصی شرکت کرده بود، بر نقش غیرقابل انکار صنعت چاپ افست در عرصه نشر تأکید کرده و گفت: چاپ همواره بخش مهمی از بازار نشر بوده است. فرض اساسی و استراتژیک، این است که چاپ همیشه با اهمیت خواهد ماند، همیشه و نه در طی پنجاه یا صد سال آینده. البته بازار نشر دیجیتال نیز در آینده شاهد رشد چشم‌گیری خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: این یک فرض بسیار ساده، اما بسیار مهم است، ما به طور قاطع می‌گوییم که چاپ افست حتی تا 100 سال آینده بخش بزرگی از کسب و کار ما را تشکیل خواهد داد. در حال حاضر نسبت چاپ افست به نشر دیجیتال معادل 80 درصد به 20 درصد است. در حالی که ممکن است در 100 سال آینده این نسبت به 70 درصد در برابر 30 درصد سهم نشر دیجیتال تغییر کند.

دوهل افزود: در این نمایشگاه شایعه‌ای وجود دارد که نسبت چاپ به نشر دیجیتال را 5 درصد در برابر 95 درصد عنوان می‌کند. اما به باور من این ارقام یک سوءتفاهم آشکار بوده و ناشی از یک درک نادرست است. نسبت واقعی برای چاپ امروز 80 درصد در برابر 20 درصد سهم نشر دیجیتال است. به نظر می‌رسد در خصوص نمونه از بزرگ‌ترین بازارهای ما، یعنی انگلستان و امریکای شمالی، در مورد توسعه نشر دیجیتال غلو و اغراق شده است.

مدیر اجرایی نمایشگاه کتاب فرانکفورت در پایان خاطرنشان کرد: در محیط یک بازار به سرعت در حال تغییر، ناشرانی که تصمیمات استراتژیک مهم اتخاذ کنند دارای یک مزایای رقابتی ویژه خواهند بود. این مهم نشان‌گر حرکت رو به جلوی آن‌ها خواهد بود. خواست ما این است که مزایای رقابتی را هم برای چاپ و هم برای نشر دیجیتال ایجاد کنیم.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ دوشنبه ۲۹ مهر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ بيست و نهم مهرکلیدها : مارکوس دوهل نمایشگاه کتاب فرانکفورت چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: