ابوترابی:
صنعت چاپ، نقشی کلیدی در فرهنگ، اقتصاد و صنعت دارد


نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در سیزدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ با اشاره به نقش دولت در واگذاری‌ فعالیت‌هایی که قابلیت برون‌سپاری به بخش خصوصی را دارند، گفت: در صورت پیش قدم شدن علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای واگذاری صنعت چاپ به بخش خصوصی، مجلس در حوزه قانونگذاری دولت را همراهی خواهد کرد.-


به گزارش اخبار چاپ، سیزدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ دوشنبه 22 مهرماه با حضور سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد علمشاهی، مدیرکل دفتر امور چاپ، روسای اتحادیه‌های صنعت چاپ در تهران و شهرستان‌ها و اهالی صنعت چاپ در سالن همایش‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی ایران با ادای احترام به اهالی صنعت چاپ گفت: هدفم از شرکت در این مراسم، قدردانی از زحمات اهالی زحمتکش صنعت چاپ است. امیدوارم بتوانیم در کنار علی جنتی که با کوله‌باری از دانش، سکاندار فرهنگ کشور شده‌اند از ظرفیت‌های بالای قوه اجرایی و قانونگذاری کشور برای توسعه صنعت چاپ استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد ادامه داد: ضرورتی به گفت‌وگو در باب نقش کلیدی صنعت چاپ در حوزه‌های سیاست، اقتصاد و فرهنگ نیست، صنعت چاپ با اقتصاد، فرهنگ و سیاست کشور گره خورده است و کسی نمی‌تواند اهمیت این صنعت را کتمان کند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی با تاکید به ضرورت نوسازی این صنعت اظهار کرد: اگر بتوانیم با استفاده از نیروی انسانی قوی و فناوری‌های نوین، هزینه چاپ را بر اساس استاندارد‌های جهانی مدیریت کنیم، قطعا به رشد علمی کشور کمک شایانی کرده‌ایم. امروز افزایش هزینه‌های چاپ یکی از موانع توسعه فرهنگی و پیشرفت کشور شده است.

وی ادامه داد: به جرات می‌توان گفت که یکی از شاخصه‌های پیشرفت در دنیای امروز توسعه دانش صنعت چاپ است چراکه با پیشرفت و توسعه دانش چاپی می‌توان در نبرد بازارهای جهانی پیروز شد و بازارهای کشورهای منطقه را تصاحب کرد.

ابوترابی‌فرد با اشاره به ظرفیت‌های بالای علمی کشور گفت: امروزه کشور ما در زمینه‌های علمی بسیار پیشرفت کرده است و صنعت چاپ می‌تواند از این ظرفیت علمی کشور برای توسعه خود استفاده کند. صنعت چاپ با کمک مجامع دانشگاهی می‌تواند توسعه را سرعت ببخشد و هزینه‌های خود را کم کند.

وی ادامه داد: یکی از موانع پیشرفت کشور، بزرگ شدن حجم دولت است که باعث ناکارآمدی دولت می‌شود و اجازه پیشرفت به بخش خصوصی را نمی‌دهد، لذا یکی از مواردی که باید به آن توجه شود واگذاری صنعت چاپ به بخش غیردولتی است که تحقق این امر باعث رشد اقتصادی کشور می‌شود. اگر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قدم پیش بگذارد ما نیز در قوه قانونگذاری دولت را کمک خواهیم کرد.
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی ایران در پایان ضمن اشاره به نقش اهالی و فعالان صنعت چاپ کشور در ارتقاء جایگاه این صنعت، اظهار داشت: اهالی صنعت چاپ باید به دولت کمک کنند. بخش خصوصی می‌تواند در حوزه‌هایی که پتانسیلش را دارد وارد شود و به کوچک شدن دولت کمک کند.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ شنبه ۲۷ مهر


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: