مدیرمسئول ماهنامه گرافیک:
رویکرد برگزارکننده مسابقات تخصصی و کاربردی است


رویکرد کلی این جشنواره در راستای ایجاد شرایط تخصصی و کارشناسی در حوزه‌های مختلف صنعت چاپ ایران است. بدیهی است چنانچه مدیریت این جشنواره بتواند همین مسیر را طی سال‌های آتی ادامه دهد، نتایج قابل قبولی را در بر خواهد داشت.

نجم الدین فرخ یار در گفتگو با اخبار چاپ از مدیریت اجرایی مسابقات تخصصی صنعت چاپ کشور تشکر کرده و گفت: وضعیت این مسابقات در مقایسه با گذشته از رشد کمی و کیفی قابل ملاحظه‌ای برخوردار شده است. رشدی که نشان‌دهنده اهتمام برگزارکنندگان مسابقات آثار چاپی برای بهبود وضعیت این مسابقات است.
عضو هیات داوران بخش پیش از چاپ مسابقات تخصصی آثار چاپی افزود: رویکرد کلی این جشنواره در راستای ایجاد شرایط تخصصی و کارشناسی در حوزه‌های مختلف صنعت چاپ ایران است. بدیهی است چنانچه مدیریت این جشنواره بتواند همین مسیر را طی سال‌های آتی ادامه دهد، نتایج قابل قبولی را در بر خواهد داشت.
مدیرمسئول ماهنامه گرافیک در ادامه به موضوع کیفیت آثار ارائه شده در این دوره از مسابقات پرداخته و اظهار کرد: در حوزه مسائل فنی و تخصصی نیاز به فعالیت‌های بیشتری است. فعالیت‌هایی که بتوانند زمینه‌های لازم به منظور ارتقاء کیفیت هرچه بیشتر آثار ارائه شده را فراهم آورند. البته باید توجه داشت که کیفیت آثار در این دوره نسبت به ادوار گذشته رشد چشمگیری داشته است.
فرخ یار بر لزوم ارائه آموزش‌های کوتاه مدت و دائمی تأکید کرده و بیان داشت: هنر گرافیک نخستین گام آغاز فرآیند صنعت چاپ است. به بیان دیگر، اگر طراحی و گرافیک مناسبی برای هر نوع اثر چاپی در نظر گرفته نشود، نمی‌توان انتظار داشت که محصولی با کیفیت مناسب و قابل قبول ارائه شود. حتی اگر ناوگان صنعت چاپ کشور از بهترین و مدرن‌ترین تجهیزات و ماشین‌آلات موجود در دنیا نیز برخوردار باشد.
داور مسابقات تخصصی صنعت چاپ تصریح کرد: ارتقاء سطح کیفی آثار و محصولات صنعت چاپ کشور نیازمند ایجاد دوره‌های آموزشی و بالا بردن سطح دانش فنی و دانش عمومی در این عرصه است. چنانچه دانش فنی، تخصصی و کاربردی فعالان صنعت چاپ کشور به صورت دائمی بالا برود می‌توان انتظار داشت که محصولاتی با کیفیت استاندارد ارائه شود.
وی در پایان به نقش مهم جشنواره صنعت چاپ در ارتقاء کیفیت محصولات چاپی و بالا بردن سطح کمی و کیفی واحدهای صنعتی و همچنین لزوم ثبات مدیریت و استفاده از تجربیات به دست آمده، اشاره کرده و گفت: این جشنواره می‌تواند در نقش هیات داوری، واحدهای صنعت چاپ محسوب شود. با توجه به رویکردی که جشنواره طی دو سال گذشته داشته، این جشنواره می‌تواند به عنوان داوری ذیصلاح در عرصه محصولات چاپی عمل نماید. در ضمن ثبات مدیریت و استفاده از تجربه‌های گرانبهای به دست آمده، یکی از اصولی‌ترین راهکارهای دستیابی به اهداف بلندمدت محسوب می‌شود. امیدواریم تغییر مدیریت‌های دولتی فرآیند ایجاد شده را تحت‌الشعاع قرار نداده و امکان استفاده از این تجربیات فراهم آید.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۲ سه شنبه ۱۶ مهر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۲ شانزدهم مهرکلیدها : نجم الدین فرخ یار مسابقات آثار چاپی


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: